<em>Николай Марков е роден през 1970 г. Завършва военното училище във Велико Търново, а след това - и право. Започва работа в Националната служба за охрана /НСО/ през 1993 г. Уволнен е през 2007 г. с предявени обвинения за... неизпълнение на &ldquo;задачата&rdquo; да направи 50 лицеви опори, както и за обида на началник. По време на делата срещу него той разкрива, че държавните охранители шпионират по нареждане на ръководството наши и чужди политици, но това не е разследвано. <br /> Специално за &ldquo;ШОУ&rdquo; Николай Марков разкрива шокиращи тайни по една от най-горещите теми в държавата - за &ldquo;самолетите на властта&rdquo; и ВИП-1 на летище София, който се ползва от политиците при воаяжите им в чужбина.<br /> </em><br /> <br /> <hr /> <strong>- Николай, ти си бил много години на възлово място като служител на НСО и знаеш как е &ldquo;летяла&rdquo; властта. Какво се случва на ВИП-1 на летището? <br /> </strong>- Да, организирал съм мероприятията по излитане и приемане на делегации от Правителствена зала от 1994 до 2007 година. По време на всички правителства през този период! Всички лични охрани изпълняват и такива задачи. А през последните 3-4 години от службата си в НСО съм работил в отдел &ldquo;Делегации и гости&rdquo;, което означава &ndash; на летището. <br /> Истината такава, каквато е, не се казва пред обществото. А я знаят всички - и управляващи, и опозиция. Никой няма сметка да я каже, защото <br /> <br /> <span style="color: #800000"><em><strong>всички са ползвали привилегиите на тази система! <br /> </strong></em></span><br /> Базата на правителствения Авиоотряд 28 се намира на площадката и под юрисдикцията на НСО. Тя се охранява от НСО. Правителствената зала или ВИП-1, откъдето излитат и кацат правителствени делегации и съответно - министри от правителството на България, се намира на 30-40 метра от сградата на Авиоотряд 28. Режимът за влизане и излизане и всичко останало до Авиоотряд 28 и Правителствена зала е през постове на НСО. <br /> <br /> Тримата първи в държавата, които са с охрана от НСО, т. е. министър-председател, президент и председател на Народното събрание, и министрите при пътувания в чужбина ползват Правителствена зала. <br /> <br /> Те са с охрана от НСО, самата Правителствена зала е под тяхна охрана и викането на митническия контрол и Гранична полиция, които не са постоянно там - НСО преценява кога да го направи и дали да го направи. Има случаи, когато въобще не ги вика. Първите хора в държавата безпрепятствено се качват на самолета и директно излитат! Липсва всякаква гранична и митническа проверка! Ако НСО прецени - вика проверка за т. нар. други лица &ndash; секретарки, журналисти и др. Но първите трима в държавата, както и много министри, изобщо не минават на никакъв граничен и митнически контрол! Самолетът също не се проверява, защото е под охрана на НСО!<br /> <br /> Същото е и при влизането! Контрол пряко на Правителствена зала не съществува по смисъла на действащото в България митническо и гранично законодателство! И досега е така!<br /> <br /> Това е една <br /> <br /> <span style="color: #800000"><em><strong>&ldquo;дупка&rdquo; в държавата, през която на практика всеки може да внесе и изнесе всичко! <br /> <br /> </strong></em></span><strong>- Има ли възможност от тази &ldquo;дупка&rdquo; да се възползват недобросъвестни хора, които да използват този канал за контрабанда?<br /> </strong>- По принцип - да. Хората от протоколите, служители на летището, които имат достъп до Правителствена зала... Какъв е проблемът да се възползват, когато има такъв канал?! Говорим за хипотези, разбира се.<br /> <br /> <strong>- А няма ли видеонаблюдение на правителствения ВИП?<br /> </strong>- Камерите за охрана с 24-часов режим, които имаха и микрофони в тях, над 15 години бяха в ръцете на частна фирма. Реално НСО охраняваше частна фирма, която да правеше записи кой влиза и кой излиза и какво си говорят! Всички записи - и вътрешни, и външни - около Правителствена зала, след това отиваха някъде, но никой не знаеше къде! И това се пазеше в абсолютна тайна! Не знаехме и на кого е фирмата - имахме заповед да не се интересуваме! Не беше ясно, когато НСО охранява, каква работа има частна фирма там... <br /> <br /> Служителите на НСО винаги са имали конфликт с тези хора от частната фирма. Поставяли сме проблема пред ръководството, но никакъв резултат! Ръководството на НСО и политическата власт наложиха тази фирма да остане! Допреди няколко години тя си беше там... Всички записи, направени дотогава &ndash; кой е влизал, кой е излизал, какво е носел, какво е говорил и като цяло какво се е случвало в Правителствена зала -<br /> <span style="color: #800000"><em><strong><br /> е в частни ръце! <br /> </strong></em></span><br /> Трябва да отбележа, че хората, които излитаха и кацаха от Правителствена зала, не знаеха, че са записвани! Те знаят, че ги охранява НСО, а реално записите, които се правеха, не бяха под юрисдикцията на НСО. За това аз съм уведомил както президента Първанов, така и президента Плевнелиев. И двамата си мълчат!<br /> <br /> <strong>- А с какво се занимава НСО при изпращане и посрещане на правителствени делегации?<br /> </strong>- НСО има задача да организира хората да влязат в Правителствена зала, да бъдат проверени на рентгени и на рамки, и съответно документите им да бъдат оформени за излитане или за кацане. Но имаше случаи, когато се получаваше разпореждане от ръководството на НСО и рентгените не се включваха. <br /> <br /> Но по принцип багажите на първите трима в държавата &ndash; министър-председател, президент и председател на Народното събрание, както и на почти всички министри, независимо дали са натоварени на автомобили или на бусове, не подлежат изобщо на митническа проверка. Директно се закарва техният багаж в самолета, който пък 24 часа преди това е под охрана на НСО. НСО на практика действа както е действало УБО - &ldquo;Хората, които ние охраняваме, никой няма право да ги проверява!&rdquo;... Държавата е собственост реално на този, който е с охрана от НСО! <br /> <br /> <strong>- Тези записи, които са направени от въпросната частна фирма, не могат ли да бъдат изискани от прокуратурата при нужда?<br /> </strong>- Записите няма да бъдат дадени. Ще кажат, че всяка година се унищожават или нещо подобно... Защото ще се видят колите как минават между сградите на Авиоотряд 28 и Правителствена зала, отиват право при самолета и разтоварват! Отиват при него, товарят и излизат по същия път! Всичко минава без проверка!<br /> <br /> А има и нещо друго! Когато се качваше самата делегация на самолета, външните камери на частната фирма се изключваха! За да не се останат данни кои са се качили! Това ставаше по устна заповед от ръководството на НСО! Влизаше човек от НСО при този от частната фирма и му казваше: &ldquo;Изключи камерите!&rdquo;.<br /> <strong><br /> - Какво конкретно си видял ти през тези години?<br /> </strong>- Видял съм как се товари от НСО президентският самолет догоре с акцизни стоки, без изобщо да има митнически контрол! Примерно - камион минава покрай мен и заминава в самолета. Стоварват се едни големи кашони, слагат се в багажното отделение. Няма граничар, няма митничар, няма НСО!...<br /> <br /> Уж цигарите и алкохолът били за подаръци, това съм чувал. <br /> <span style="color: #800000"><em><strong><br /> Алкохоли, цигари, с камиони и бусове! <br /> <br /> </strong></em></span>По времето на Първанов. Интересно как цял един бус с алкохол или цигари може да бъде за подаръци! Това се определя от протоколите на Министерския съвет, президентството и Народното събрание. Виждал съм картини, които се вкарват в самолетите без митнически контрол! <br /> <br /> Тази &ldquo;дупка&rdquo; всички от властта са я ползвали и знаят, че са я ползвали. Готов съм да свидетелствам пред прокуратурата за това! Нека тя да разследва и да разпита всички служители от НСО под клетва &ndash; някога проверявани ли са митнически и гранично първите трима в държавата! Също и министрите!<br /> <br /> <strong>- При пристигане в чужбина ВИП-багажът също ли не подлежи на проверка?<br /> </strong>- В САЩ, Русия, във Франция, Германия и Великобритания е много стриктен контролът.<br /> <br /> <strong>- Какво се има предвид, като се каже правителствен Авиоотряд 28?<br /> </strong>- Авиоотряд 28 беше към Министерството на транспорта. По времето на Борисов премина на пряко подчинение на министър-председателя.<br /> <br /> Авиоотряд 28 са няколко екипа пилоти и стюардеси, които обслужват правителството. Сега, като вече е под юрисдикцията на министър-председателя, той може да ги отдава под наем на всеки, на когото прецени. Много добри професионалисти, които всеки, който беше на власт, ги превърна в луксозни проститутки!<br /> <br /> Бившият министър-председател Бойко Борисов беше превърнал служителите на Авиоотряд 28 в луксозни таксита! Да не говорим, че са ползвали и военни самолети като таксита! <br /> <br /> А военните самолети и хеликоптери &ldquo;Кугър&rdquo; в Северен район са абсолютно отворена врата към целия свят. Един летателен час на &ldquo;Кугър&rdquo;-а е 10 000 лв.! 2 часа и половина до Варна и толкова на обратно &ndash; 50 000 лв.! На 500 часа подлежи на ремонт! Това е най-скъпият възможен хеликоптер в света и като разходи, и като поддръжка! Точно те са се ползвали като таксита!<br /> <br /> А военните самолети пък не подлежат на абсолютно никакъв контрол, защото са със специален режим. Няма граница, няма митница &ndash; качваш се и заминаваш, където си искаш!<br /> <br /> Министърът на отбраната Аню Ангелов ги е писал като &ldquo;тренировъчни полети&rdquo;! Не може един военен да бъде каран да се чувства като таксиметров шофьор! Представяме си какво унижение е за един командир на база, генерал, който е трябвало да вози Бойко Борисов от точка А до точка Б като такси! В това не виждам никакъв &ldquo;тренировъчен полет&rdquo; - това се учи във втори курс във Военното училище!<br /> <br /> <br /> <em><strong><br /> Валерия КАЛЧЕВА<br /> </strong></em>