Нова онлайн измама цака българи, бърка дълбоко в джоба
За всяко едно от тези нарушения се налага глоба от страна на регулатора, като общата им сума е над 2000 лева
Некоректен продавач мами хора в интернет. Той предлага луксозни часовници на примамливо ниски цени. Оказва се, че скъпоструващите аксесоари невинаги пристигат при хората, които са ги поръчали и платили. На интернет страницата попада и Александър.
„Направи ми впечатление, че сайтът е много добре направен, оптимизиран, което ми вдъхна доверие по някакъв начин. Харесах си часовник и го поръчах”, разказа потребителят Александър Емилов, предава Нова тв.
Търговецът му обяснява, че аксесоарът се намира в чуждестранен склад и за да го получи, Александър трябва да плати и мито.
„Следователно се плаща цялата сума, която всъщност е по-висока от обявената в самия сайт. Аз преведох парите по банков път, като описах за какво давам с номер и модел на часовника”, поясни той.
Обещанието на търговеца е часовникът да бъде доставен до 15 дни. 2 месеца по-късно следа от скъпия аксесоар няма.
Звънял съм му поне 20 пъти, но не вдига. Търсих го различни номера. Обаче си чете съобщенията във Viber. Писах му да ми върне парите, но не отговори”, каза още измаменият мъж.
Поставено лице също поръча от въпросния сайт, за да проверим дали аксесоарът ще ни бъде доставен.
Избираме масов модел на скъпа марка, но не превеждаме парите предварително, а искаме те да бъдат платени при доставката. Заедно с официалните вносители проверяваме автентичността му.
„Отваряйки кутията виждаме една некоректна и съответно невалидна гаранционна карта. Подпечатана е с печат, който не е регистриран в България, но е цитирана българска фирма. При документация не може да се използват печати от други държави”, поясни Васил Пасев, представител на официалния вносител на марката.
Сравняваме изпратения часовник с гарантирано оригинален такъв.
Аксесоарът е без валидна гаранция, но оригинален. Затова и разликата в цената е драстична - от 855 лева при официалния вносител, а при онлайн търговеца е малко над 500 лева.
„Като отворим сайта виждаме, че на него няма необходимата информация. Липсва правото на отказ. Липсва името на търговеца, напомнянето за наличието на гаранция на стоката, информация за линкове към сайта на КЗП и към платформата за алтернативно решаване на спорове, каквито са изискванията по закон”, поясни Христо Трендафилов, директор на Дирекция „Защита на потребителите при продажба от разстояние”.
За всяко едно от тези нарушения се налага глоба от страна на регулатора, като общата им сума е над 2000 лв.
А ако не получи стоката до месец, всеки потребител има правото да се откаже от нея или да предоговори срока за доставка.