Това, което се опитахме да направим, е да има дистанция между родители и персонал. Децата няма как да не си взаимодействат. Трудна е ситуацията, опасността не е преминала. Затова призовахме родителите, ако имат възможност, да оставят децата вкъщи.


Това заяви образователният министър Красимир Вълчев.

В предаването „Панорама“ по БНТ той каза, че има преминаване от изолация към научаване да живеем с вируса, който „няма да изчезне изведнъж“.

„Не можем да ограничим всички обществени сфери. Търсим разумното решение“, коментира той.

И подчерта, че здравето е най-важно, затова и е имало призив – който има възможност, по-добре да не си пуска децата на ясла или градина.

Относно ситуацията в училища, той каза, че е сметнато, че най-добре е да няма връщане на учениците дори и за изпитите. Красимир Вълчев каза, че няма нужда от риска да се връщат за малко учениците.

„Матурата не е лесен изпит. Висшите училища избраха да увеличат броя с прием с тези изпити – едната е епидемичната ситуация и другата – че те (матурите, бел.ред.) са се утвърдили като надеждни“, обясни министърът.

Посочи, че има специалности, които обаче изискват по-задълбочен изпит от държавните зрелостни изпити и затова все пак ще има провеждане на кандидатстудентски изпити.

„Факт е, че в последните години имаше занижаване на критериите. Ние задължаваме висшите училища да увеличат текущата ангажираност на студентите и другото е – какво преподават, да успеят да провокират интереса на студентите“, каза още Красимир Вълчев.

Той смята, че дистанционното учение е дало удобство за студентите. А за учениците – най-важното нещо също е да се провокира интересът за учене.

Вълчев подчерта, че трудно се провокира вниманието на учениците. Даде пример, че и взаимодействието с електронни устройства намалява интереса. Нуждата от иновативни похвати е важна, подчерта Вълчев.

На въпрос дали е направена крачка в бъдещото, той каза: „Тази ситуация беше уникална възможност. Системата направи няколко крачки напред“.

Според него традиционната система е показала гъвкавост.

В бъдеще децата ще продължат да учат присъствено, което е необходимо и за социализацията, но и все повече ще се използват електронните платформи.

Както преди и сега образователният министър посочи като плюс доброто взаимодействие учители-родители по време на пандемията.

"Най-важното е да ги научим да бъдат не само ползватели, но и дигитални създатели", каза за финал Красимир Вълчев.