Учениците са по-подготвени, когато отделят повече време за учене. Много е важно естеството на въпросите - дали изпитваме за понятия или за практически знания. Целта е въпросите да мерят функционална грамотност. Това коментира образователният министър Красимир Вълчев по повод изпитите след 7-и клас.

Той подчерта, че най-важният елемент е мотивирането на учениците. Констатациите са, че се губи интересът към природните науки, а чрез тях по-добре биха се реализирали в бъдеще децата, смята Вълчев.

В предаването "Плюс-минус" по Нова телевизия той отбеляза, че нашата система на образование се фокусира по-скоро в това да се научи голям обем от знания, които не е задължително да са ни нужни, като например какви са почвите в Африка.

"Трябва да намерим ефективния баланс между онлайн обучението и традиционното", коментира Вълчев.

Засегна и темата за отсъстващите ученици от учебния процес.

От изказването му стана ясно, че на около 40 000 деца им се налага да доучват. Образователният министър каза, че е имало казуси, в които са се предоставяли електронни устройства, които са били препродавани.

"Едните са, които имат слаби резултатите. Те ежегодно доучват. Втората група - тези, които не са участвали в електронното обучение", каза той.

"Днешните деца трябва да получат много по-интегрален модел", добави още просветният министър.

На въпрос за проверката на КПКОНПИ за конфликт на интереси Красимир Вълчев коментира:

"МОН няма взаиомоотношения дори с издателството. Държавата предоставя средствата на училището. Директорите или кметствата сключват договори".

От думите му се разбра, че министърът няма възможност за лобиране и системата много лесно би установила това нарушение.