Методиката за обучение в електронна среда не може да се изработи толкова бързо, коментира на парламентарен контрол  министърът на образованието и науката Красимир Вълчев.  

"Нито една система не е настроена да обучава предимно в електронна среда, както се наложи през последните осем месеца. Няма съмнение, че това е предизвикателство, с което българската образователна система се справя относително добре“, изтъкна образователният министър.

По думите му това предизвикателство да се работи онлайн в училищата ще остане и след пандемията. Красимир Вълчев бе категоричен, че учебните програми и планове не зависят задължително от средата, в която се преподава.

Учителите получават допълнителни средства, с които да компенсират разходите си по време на онлайн обучението, стана ясно от думите на министъра.

„Има подписан анекс към колективния трудов договор, в който са одобрени допълнително 30 лв. за заплащане на интернет на учителите и за консумативи“, обяви той.

Министър Вълчев увери, че няма учители, които по време на пандемията да не преподават в електронна среда заради липса на устройства. „Може някъде да не преподават заради други фактори, но не и заради липса на устройства“, категоричен бе той.

Просветният министър уточни, че има различни мнения по въпроса как влияе средата на процеса на обучение и едни специалисти твърдят, че методиката не се различава от средата, а други твърдят, че следва да се различава.

"За това сме организирали възлагането на изработването на методика от висшите училища. Няма кой друг да я създаде освен съответните катедри. Това, което проучихме е, че в момента има отделни материали, но няма цялостна методика и това е факт.

Не може да се изработи толкова бързо една методика. Помогнаха ни висшите училища да изработим и помагало за родителите, което също отне повече време, отколкото ни се искаше. Убеден съм, че това помагало ще бъде полезно и занапред. Предстои да го популяризираме", завърши министърът.