Общинският инспекторат в Пловдив работи активно и през летните месеци

За юли и август са проверени над 900 обекта, за които са констатирани нарушения

На 177 сигнала са реагирали служителите на Пловдивския общински инспекторат през двата летни месеца – юли и август. Проверени са 916 обекта, за които са констатирани нарушения, а приходите към общинския бюджет от издадените за двата месеца акта възлизат на над 42 хил. лв. И още – издадени са 262 предписания, а внесените в Общината суми след проверки за разрешителни за тротоарно право са 42 587 лв.
 
„Констативните протоколи и направените предписания многократно надвишават съставените актове за установяване на административно нарушение, а сумата от предложените по актовете санкции е колкото са и приходите от разрешения за тротоарно право, постъпили в резултат от проверки на инспектората. Това говори за  разбирането на основната функция на структурата, която не е да пълни общинската хазна със средства от санкции, а да контролира, насочва и подпомага гражданите на Пловдив“, коментира директорът на Пловдивския общински инспекторат Асен Стефанов.
 
Той отчете още, че най-многобройни са сигналите за нарушения, по които работи отдел „Контрол екология, чистота и обществен ред“ - шумни тържества на нерегламентирани места и в нощните часове, шум и замърсявания от строителни обекти, проблеми с домашни любимци и безстопанствени животни, горене на кабели и гуми, незаконни сметища. И посочи конкретен пример от края на август, когато гражданин сигнализирал за изхвърлен труп на животно – овца, зад спирка на ул. „Васил Левски“. Камерите на обект, в близост до автобусната спирка, са заснели авторите на нарушението.
 
„Съдействахме си с ОП Общинска полиция. Техни служители издириха нарушителите, призоваха ги в Общинска полиция, а хората признаха“, каза още шефът на инспектората и допълни, че е съставен акт на нарушителите.
 
Асен Стефанов подчерта, че Общинският инспекторат може да взема отношение по само по обстоятелства, констатирани към момента на проверката, тъй като инспекторите нямат разследващи функции и правомощия. Затова е важно жалбите и сигналите от граждани и институции да са конкретни и да постъпват своевременно.