Официално: Филип Златанов е действал според заръките на Фидосова
Временната анкетна комисия представи доклада си пред парламента
Намеренията на бившия шеф на Комисията за предотвратяване и установяване на конфликт на интереси (КПУКИ) Филип Златанов, записани в тефтерчето му, напълно отговаряли на действията му. Особени мнения имат членовете на Комисията, по известна като „Тефтерчето на Златанов“, за 49 от 103-те решения, с които е установено конфликт на интереси.
Повечето от тях са издадени без да са разгледани и одобрени от комисията като колегиален орган. Това стана ясно при представянето на доклад пред парламента от временната анкетна комисия за проучване на нарушенията, извършени в Комисията. <br /> Докладът потвърждава, че Златанов е действал според нарежданията на съпартийката му Иска Фидосова.<br /> <br /> Установени са 146 броя преписки, по които повече от една година не са събрани и все още се събират доказателства от комисията, въпреки законовия двумесечен срок. В доклада се посочва още, че от изнесените данни на Прокуратурата относно лицата, присъстващи в личния тефтер на председателя Филип Златанов, заканите „да се оправи”, „да се удари”, „да се изчака”, „бързо” и т.н записани срещу конкретни имена отговарят на решенията, които КПУКИ е взимала, с малки изключения. Напълно отговарящи на записаното в тефтера:<br /> <br /> - Венцислав Куткудейски – кмет на с. Медковец, община Монтана – записано в личния тефтер е „изчакваме с 2-3 месеца (И.Ф. е казала в началото на септември)”. Решението на КПУКИ да не установи конфликт на интереси, взето на 30.08.2012 г., т.е. 5 месеца след образуване на преписката;<br /> <br /> - Марио Шиваров – общински съветник в община Варна - записано в личния тефтер е „Шиваров – четвъртък – лично – ЦЦ”;<br /> <br /> - Мустафа Еюпов – кмет на с. Кръстава, община Велинград – записано в личния тефтер е „да има конфликт” – изпълнено (Реш. № 153 на КПУКИ);<br /> <br /> - Кметът на с. Сталийска махала, община Лом, област Монтана – Цветан Петров – записано в личния тефтер е „да няма конфликт” (Реш. № 125 на КПУКИ за прекратяване);<br /> <br /> - Пламен Макавеев Петков (няма сигнал срещу него в комисията, но присъства в тефтера на председателя на КПУКИ) – кандидат за кмет на община Чипровци, област Монтана – записано в личния тефтер „да се удари” – не успява да спечели изборите за общински съветници и кметове на 23 октомври 2013 г. Само 17 гласа разлика от спечелилия кандидат на ПП ГЕРБ (Анатоли Петров Първанов, ПП „ГЕРБ" – 1248 гласа; Пламен Макавеев Петков, КП "За община Чипровци /СДС, ДСБ, БНД/", "Съюз на Демократичните Сили", "Демократи за Силна България", "Българска Нова Демокрация" – 1231 гласа);<br /> <br /> - Иван Недков – кмет на с. Крумово, община Родопи, област Пловдив – записано в личния тефтер „да се оправи” и „оправен е” - Реш. № 77 на КПУКИ за прекратяване;<br /> <br /> - Румен Арнаудов – кмет на с. Плетена, община Сатовча, област Благоевград – записано в личния тефтер „да се оправи” – Реш. № 150, не е установен конфликт на интереси;<br /> <br /> - Ангел Семерджиев – председател на ДКЕВР – записано в личния тефтер е „ударен” – Реш. № 216 на КПУКИ за установяване на конфликт на интереси;<br /> <br /> - Емил Димитров, депутат от ПП ГЕРБ - записано в личния тефтер е „Емил Димитров има 2 решения за конфликт на интереси ?“ за Закона за изменение и допълнение на Закона за здравето и Закона за изменение и допълнение на Закона тютюна и тютюневите изделия; „Емил Димитров стоп“, „Емил Димитров да се удари след около месец и половина“<br /> <br /> - Вяра Петрова, депутат от ГЕРБ - записано в личния тефтер е „Комисията на Яне Янев е гледала на заседание въпроса за Вяра Петрова, депутат от ГЕРБ, да отива за становище – Манолова, Янев, едно копие за мен“, „ще идва на 21 за прослушване“, „Вяра Петрова, гледам си го“ и „Вяра Петрова да се удари“.<br /> <br /> В изводите на доклада се посочва, че сега действащият закон създава правна рамка и процедури, които позволяват прекалено голяма концентрация на правомощия на председателя на КПУКИ, при липсата на контролен механизъм върху предприетите от него и комисията действия. Необходимо е да се създаде механизъм за повишено обществено доверие в избора на председател и членове на комисията и въвеждане на граждански контрол върху работата на комисията. Членовете на комисията следва да се избират, съответно назначават след проведена публична процедура./БЛИЦ<br /> <br /> <br /> <br />