Пациентите не се съобразяват със своите права, защото трябва на много висок глас да се каже – те не ги знаят. Това заяви омбудсманът Гиньо Ганев, който дойде на специализираното изложение „Алея на здравето” в НДК.
Ганев отсече, че пациентите трябва да знаят правата си не като &bdquo;някакви изречения, а като идеи&rdquo;. &bdquo;Правата на пациентите са предназначени главно за практикуващите лекари и за цялата йерархия на медицинските кадри. Как аз ще имам право на най-доброто лечение, след като не знам кое е то. Това трябва да ни го кажат лекарските екипи. Правата на пациента са дълг на медицинските състави. Ако само това запомним, ние сме научили голямата истина за живота днес&rdquo;, коментира омбудсманът.<br /> <br /> Европейската харта за правата на пациент е известна. Надявам се, че тя не чака един български омбудсман да се е сетил, че трябва да я има навсякъде, където има болнично заведение. По-важно е тя да е в съзнанието на хората, които се занимават с лечение, каза още Ганев.<br /> <br /> Общото впечатление на много хора говори, че вдигането на здравните осигуровки с два процента накърнява чувството за справедливост, каза Гиньо Ганев за евентуалния скок на осигуровката от 8 на 10%. /БЛИЦ<br /> <br /> <br />