Открийте разликите: Патрик дойде в България и сравни БДЖ с швейцарските железници СНИМКИ

Той разказа, че влакове там имат и т.н. тихи часове, в които спазват тишина, държавата наляла 9 млрд. франка

Българските железници са в нетолкова добро състояние, времето трябва да се оптимизира и да се обновят старите мотриси. Железопътната система на Швейцария е бърза, модерна, в която държавата инвестира 8,9 млрд. франка.

На Централна гара в София е Патрик, който е дошъл от Швейцария и се е запътил да пътува към Варна с влак.

“В Швейцария съм пътувал много с влак, но тук за пръв път-ще пътувам до Варна”, каза за БГНЕС Патрик.

Според него жп гарата в България е модерна. “Има много спрей и графити върху влаковете”, каза с усмивка швейцарецът.

Той ни разказа повече каква е железопътната система в Швейцария.

“Имаме модерна система, имаме специални линии, които се катерят в планината, нови са и пристигат през 30 минути”, коментира Патрик.

Той добави, че е много лесно да се пътува с влак, не е скъпо за швейцарците, но курсът спрямо българския лев е висок и за българите е скъпо.

“От моята къща до Цюрих плащам 20 франка, тоест 40 лв.”, сподели швейцарецът.

Той разказа, че в швейцарските влакове имат и т.н. тихи часове, в които спазват тишина.

“Всеки ден пътувам и прекарвам по един час в такива”, обясни Патрик.

Той подчерта, че много харесва железопътната система на Швейцария, но за нея помага и държавата. “Държавата инвестира много-8,9 млрд. франка”, добави Патрик.

Маргарита, която ще пътува към Пловдив заяви, че често пътува с влак и то дори в чужбина.

“Нашето БДЖ не е толкова добро колкото това, което съм виждала в другите страни. Може да се подобри времето, в което се пътува от град до град и мисля, че затруднението се дължи на старите мотриси”, смята Маргарита.

Относно въведената промяна в движението на влаковете, които пристигат и заминават от Централна гара в София към Мездра, Видин, Варна и Русе и затварянето от шести до дванадесети коловози заради модернизацията на коловозното развитие на гарата Маргарита заяви, че е тъжно.

Гражданите ще изпитат дискомфорт, но тази модернизация е нужна. “Занапред нещата се надявам да станат по-добре”, изрази надежда пътничката на БДЖ.

Тя сподели и, че не забелязва чести закъснения на влаковете, колкото хората си мислят. “Обикновено пътувам до Пловдив и рядко закъснява”, каза Маргарита.

Добави и, че влаковете вътре са сравнително чисти. “Ситуацията може да бъде подобрена и от хигиенна гледна точка, защото много хора не искат да ползват тоалетните на влаковете, защото не е поддържано и чисто”, смята Маргарита.

СНИМКИ: БГНЕС

Морфа сподели, че за тази година пътува за първи път с влак до Перник. “За първи път пътувам до Перник, но съм ходила с влак до Бургас, като за влак е добре, нямам нито позитивно, нито негативно мнение”, каза пътничката на БДЖ.

Относно въведената промяна в движението на влаковете към градчета от Северна България, Морфа заяви, че е хубаво да се направят ремонти, но дискомфорт ще има за хората, така че е добре да се измисли някаква алтернатива за тях.

Нейната дъщеричка Юлия сподели, че най-много ѝ харесва да пътува с влак заради гледките.

Тодор смята, че напоследък влаковете много закъсняват и е необосновано за тях. “Обикалям България и далечни дестинации не мога да посетя, защото има много ремонти и закъснения с по над час”, каза Тодор.

Той смята, че вагоните са мръсни и непочистени.