Въпреки аномалиите, които времето ни сервира, и то - с доста "подправки", лятото все пак дойде. Много от нас вече се радват на плажа не само от десктопа на компютъра в офиса. Когато живакът в термометрите мине 30, освен че търсим сянка, климатик и море навсякъде около нас, тялото ни се дехидратира с много бърза скорост. Ето защо през тези горещи дни не бива да забравяме да пийваме повече течности, за да си спестим здравословни неприятност. Yahoo.com представя най-ефикасните начини да утолим жаждата на тялото си.
Откакто свят светува, водата е известна с терапевтичните си свойства. Не напразно я наричат &quot;извор на живот&quot;. Съществуват всякакви версии за това кога и колко вода трябва да изпива човек, за да бъде здрав и добре хидратиран. Едно от най-популярните правила е това на 3-те литра, иначе казано - диетолози, фитнес инструктори и лекари твърдят, че трите литра вода на ден ще ни държат далеч от кабинета на Чичо Доктор. Последните проучвания по въпроса обаче показват, че няма универсално количество течност, което да е подходящо за всички.<br /> <br /> Повече от 8 чаши вода на ден биха били прекалено много за хора, които не са физически активни. От друга страна пък са крайно недостатъчни за тези, които работят на открито. Жаждата обаче също не може да е критерий за това достатъчно вода ли сте изпили днес или не. Най-добрият показател, според медиците, е цветът на урината - колкото по-тъмна е тя, толкова по-дехидратирано е вашето тяло.<br /> <br /> Не бива да забравяме, че не е важно само колко, а каква вода пием. Проучване на столетниците по света показва, че повече от половината от тях са консумирали вода единствено от планински извори през целия си живот. Тези резултати доказват за пореден път, че чистотата на животоспасяващата напитка е от огромно значение. Лекарите препоръчват, ако нямаме късмета да живеем в малка къщурка, сгушена в планината, просто да вложим малко повече средства в пречиствателен филтър, който да изчиства водата, която пием, от вредните съставки. Не е препоръчително да решавате проблема с мръсната вода, течаща от чешмата, като я замените с минерална, тъй като, както стана ясно преди време, пластмасовите туби и бутилки я увреждат допълнително.<br /> <br /> И, като говорим за вода, не се ограничавайте само до прозрачната течност, която пием. Има доста плодове и зеленчуци, които съдържат 85% вода. Такива например са грейпфрутът, портокалът, пъпешът, динята краставицата и много други. Така че, освен да носим винаги бутилка вода с нас, можем да хидратираме тялото си качествено и като хапваме повече плодове и зеленчуци. Една плодова салата за закуска например е много по-добър вариант за лятото от тестените палачинки, полети обилно с течен шоколад. Ако пък сте почитател на цитрусите, заложете на фреш от грейпфрут и портокал, за да сте свежи и в най-големите горещини.<br /> <br /> И накрая, още едно важно правило, за да не изсъхнете като стафида в тези жеги. Забравете за енергийните напитки и всички газирани изкушения, пълни със захар и всякаква химия. Истината е, че те утоляват жаждата временно, но тъй като са прекалено сладки, не успяват да заредят тялото така, както бутилка студена вода. /БЛИЦ<br />