Пловдивчани броиха над 2 бона за мебели от ИКЕА, сега си скубят косите
Стоките са поръчани от онлайн магазина и заплатени на 14 септември тази година, но до днес няма информация какво се случва с тях
Пловдивчани са възпрепятствани да използват новия си имот вече повече от 2 месеца, тъй като мебелите им, поръчани от голям магазин за мебели, не са доставени.
Стоките са поръчани от онлайн магазина на ИКЕА и заплатени на 14 септември тази година, но до днес няма информация какво се случва с тях. Парите също ги няма. За абсурда пред TrafficNews разказаха потърпевшата Елена Иванова, която е правила редица опити да изясни защо купените и платени от нея стоки не са пристигнали.
"Закупих различни мебели и домакински стоки от онлайн магазина на ИКЕА на 14 септември. Стойността на поръчката е 2324 лева - 2222 лева за мебели и 102 лева за доставка. Срокът за доставка, който беше ясно посочен при направа на покупката беше 7 дни. Малко след като изтече този срок ние започнахме опити да се свържем с магазина, за да разберем какво се случва. Проведохме няколко разговора, като след всеки ни бе обещавано да ни дадат информация. Никой не ни потърси повече.
За съжаление и до ден днешен не разбираме къде са стоките ни, няма ги и парите ни. Говорим за основни стоки за обзавеждане без които не можем да използваме имота. А парите ни остават затворени в тях", разказа пред медията ни жената.
Тя предостави в редакцията ни пълни документи за направените поръчки, както и банково извлечение за заплащането им. При проверка на статуса на поръчката е разписано, че покупките са на път с дата 8 октомври 2022 година - повече от три седмици след поръчката. И до ден днешен обаче нищо не е доставено, няма и никаква информация за това къде са.
Проверка в Общите условия за ползване на електронния магазин, разписан към фирма “Хаус Маркет България" ЕАД показва, че срокът за доставка на всички поръчки от сайта до адрес на купувача е 7 работни дни.
При опит да разберат какво се е случило на телефоните, предоставени от дружеството, им обещават да проучат въпроса и да им върнат обаждане в 3-дневен срок. Никой обаче не изпълнява ангажимента. При последващо обаждане отново от тяхна страна, от магазина им предоставили името на транспортната фирма, с която работят и ги посъветвали да комуникират с тях.
"Въпреки че не е моя работа да звъня на тях, тъй като парите за стоките и транспорта съм заплатила директно на ИКЕА, а не на формата подизпълнител, се съгласих да се свържа с тях. Оттам отново не можаха да ми дадат дата за доставка", посочва жената.
Тя недоумява как е възможно търговско дружество да задържа голяма сума пари, платени с уговорен срок за конкретни стоки, и да не получава никакво съдействие, информация или резултат по случая.
"За два месеца ИКЕА задържа над 2000 лв заплатени от нас без да са ни доставила абсолютно нищо. Не ни дават информация дори за възможности да ни върнат парите. Това е абсурдно“, категорична е Елена.
Пловдивчанката опитала и многократно да изпрати запитването си в платформата на ИКЕА за обратна връзка, но без никакъв резултат.
"Опитвам да изпратя случая, тъй като по телефон никой не ми връща нормален отговор, но всеки път ми дава някаква грешка и да опитам по-късно. Старая се бързо да попълвам всичко, да не би да изтече сесията, но пак ми дава същата грешка. По телефона всеки път казват, че ще се свържат с нас и никой не звъни обратно. Как да се свържа с магазин ИКЕА?", пита още жената.
Потърпевшите пловдивчани са категорични, че ще си търсят правата в Комисията за защита на потребителите.
От медията са потърсили информация от ИКЕА. На предоставените телефони оператор е обяснил, че с този отдел връзка може да бъде осъществена само с идване на място в централата в София или имейл.
От там са изпратили запитване за причините 2 месеца да бъдат задържани средства без информация и доставка. 24 часа по-късно обаче отговор няма.
Изненадващо обаче за първи път семейството получава обаждане от ИКЕА с предложение незабавно да им бъде възстановена сумата, която са дали. На въпрос защо 2 месеца няма нито информация, нито действие, нито пари, нито стока от тяхна страна, от магазина заявили, че имали проблем с транспортната фирма, разказа Елена. Жената обаче е пожелала да разбере как ще бъде компенсирана - засега този въпрос остава без отговор.
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук
Последвайте ни
4 Коментара: