Пловдивчани откачиха: Чудовищни намаления ги чакат в моловете, правят "черния петък" смешка
С понижаването на цените от една страна ще можем да продадем стоката, от друга това е добра възможност и за клиентите за изгодно пазаруване, казва управителка на магазин
С намаления, които достигат до 50 и даже 70%, отварят този понеделник молове в Пловдив. Това стана възможно след разхлабването на мерките, което ще позволи отново да заработят магазините в големите търговски центрове след повече от 2 месеца локдаун за тях, пише Марица бг.
Треска: Софиянци се готвят за бясно пазаруване пред моловете утре, а цените...
Днес за първи път от ноември насам управителката на магазина на веригата „Tom Tailor“ Нона Ховсепян събра екипа си.
До края на деня ще се нареди стоката с актуалните намаления, утре предстои цялостна дезинфекция – на щендери, закачалки, пробни, каси и останалите повърхности.
Магазинът отваря в понеделник с всичко на половин цена. „В продължение на два месеца бяхме без работа. С понижаването на цените от една страна ще можем да продадем стоката, от друга това е добра възможност и за клиентите за изгодно пазаруване“, каза Ховсепян.
Категорична е, че двата месеца локдаун са се отразили много зле на бизнеса. Само в обекта в мол „Пловдив Плаза“ загубите са около 400 000 лева, посочи управителката.
Въпреки трудната ситуация, през целия период персоналът е получавал пълните си заплати. Искахме да задържим служителите си и да ги мотивираме допълнително за работа след отварянето, докато техни колеги от бранша бяха освободени и чакаха помощта от държавата в размер 24 лева на ден, която идва чак сега за отминали месеци, допълни Ховсепян. Доволна е, че има добър екип. На всички им се работи след 2 месеца стоене вкъщи.
След като подготвят магазина през уикенда, остава в понеделник да се върнат само клиентите. Управителката е оптимист, че това ще се случи, предвид усиленото онлайн пазаруване, което постави на ръба на възможностите куриерските фирми. Напливът за шопинг през интернет й дава надежда, че и магазините ще се напълнят, когато бъдат отворени.
Буквално напълване обаче в мол „Пловдив Плаза“ няма да бъде допуснато – защото и при отворени обекти остават в действие противоепидемичните мерки. В „Tom Tailor“ например организацията е по всяко време на работа да са трима от петимата служители, като в магазина не се допускат повече от 10 посетители едновременно.
За да се контролира потокът, един човек от персонала стои постоянно на входа. Вътре другите ще асистират при разглеждането – стремежът е те да подават закачалките с дрехите, които клиентът би искал да види, като носят ръкавици. По този начин ще се ограничи докосването на различни повърхности, доколкото е възможно. Пробната се дезинфекцира след всеки посетител, а през интервал от 4 часа – и целият обект.
Финансовите загуби от ограниченията няма да забавят новите колекции. Макар действително да се разчита на оборотите от февруарските намаления, инвестицията в пролетно-лятната линия вече е направена. Единствените пречки да пристигне бързо биха могли да бъдат проблеми на границите заради мерките срещу пандемията, увери Ховсепян.
В друг търговски обект от голяма верига за дрехи в мола персоналът е на линия още от вчера. Днес служители подготвят манекените, бършат и изпитват детайлите - редят обувки и аксесоари. Етикетите на всички стоки в понеделник ще са с цени със 70% под редовната, увериха търговците.
По отношение на противоепидемичните мерки ползват система със сензори от типа „пийпъл каунтер“. Тя опреснява данните на всеки 5 минути като „брои“ колко хора има в обекта. Щом се превиши нормата, на входа се спират следващите желаещи посетители, като при нужда веригата ползва помощ и от гардовете на търговския център.
Влиза се с маска, ползва се дезинфектант, спазва се отстояние – няма да е по-различно от предишния режим на работа, обобщиха от персонала на известната верига.
В общите части на мола също са разлепени стикери, които напомнят да се спазва дистанция. Охраната ще работи с пълен капацитет и даже с допълнителни подкрепления, за да не се допусне струпване на хора", обясни Александрина Янева, управител на мол "Пловдив Плаза".
Зоните за хранене и за сядане са оградени с ленти, там ще има и жива охрана, за да няма събиране на хора.
На входа, пред санитарните възли и в коридорите на разположение са безконтактни диспенсъри с дезинфектанти. За целия обект се ползват сертифицирани препарати, добави Янева.
Молът продължава и въведената още през май практика да осигурява маски, като до момента са раздадени над 100 000 бройки.
В асансьорите се допускат до 4 човека, ескалаторите се ползват през 2 стъпала.
Снимки: Наташа Манева