Движението по новия участък на АМ "Хемус" от "Боаза" до пътен възел "Дерманци" трябва да бъде пуснато до края на месец юни. Оттам трафикът трябва да се извежда към Плевен по пътя през Садовец.

Поне такива са обещанията на АПИ от октомври миналата година, когато е започнал ремонтът на пътя. Твърденията са, че пускането на отсечката ще осигури възможност за основен ремонт на пътя Плевен - Луковит, станал печално известен с много катастрофи и жертви.

Който иска да отиде на Луната, няма нужда да се записва на космическа екскурзия. Достатъчно е да отиде до пътя между Ъглен и Дерманци и ще види истински лунен пейзаж. Иначе още през есента на миналата година от АПИ съобщиха, че започна ремонт на участъка, за да може през тази година да се поеме именно трафикът от новия участък на "Хемус" към Плевен.

Пътят от Плевен през Садовец до Дерманци е алтернативен на главния път Плевен - Луковит - Ябланица и дори в момента се използва за пренасочване на трафика, когато се налага заради катастрофа движението по основната отсечка да бъде спряно. Малко след село Ясен на един мост виждаме група работници. Единият от тях работи с ударна машина. Продължаваме към Крушовица. На места старият асфарт е сменен с нов, на други е само фрезован. Пътностроителна техника не виждаме никъде, съобщава БНТ.

Точно преди 6 месеца, на 16 октомври, от АПИ обявиха, че започват ремонт на пъта Плевен - Садовец - Дерманци - Гложене. Пътят трябва да е готов до април 2025 година, за да поеме трафика от новия участък на АМ "Хемус", който приключва при Дерманци до Плевен. Това, което видяхме е, че има само подменен стар с нов асфалт в някои части от пътя между Плевен и Градина.

Следващото място, където намираме работници по пътя, е в центъра на съседното село Крушовица. Местните казват, че от два месеца се сменят бордюрите.

БНТ: Знаете ли този път, който го ремонтират, кога трябва да бъде готов?

- Не, не знам. Чула съм, че трябвало да бъде април месец, ама ние сега сме април, а той не е доникъде.

БНТ: Според проекта този път трябва да поема тежък и много тежък трафик?

- Много тежък, 21 хиляди тира го дават на Горни Дъбник, където стават катастрофите, да минават на месец по статистика.

БНТ: Може ли това да минава оттук според Вас?

- Как ще минава, то ми разби къщата. Почна да ми пада мазилката. Инвестираш пари, за какво инвестираш тия пари?

Продължаваме към Садовец. По трасето не забелязваме нито работници, нито пътностроителна техника. Старите дупки и неравности си стоят и създават проблеми на шофьорите. Иначе хората са чули, че ремонт трябва да има и трафикът трябва да минава край къщите им.

- Аз съм садовчанин. През Садовец е абсолютно невъзможно да мине това движение.

БНТ: Защо?

- Защото са много остри завои в селото и минава през центъра, пред училището баш.

От Садовец към кръстовището за Телиш по пътя няма дори и маркировка. Малко преди разклона скрита зад все още нераззеленилите се храсти виждаме табела, която ни предупреждава, че излизаме на опасно кръстовище. След това поемаме по още по-тесен път към Ракита, за да продължим към Ъглен.

Участъкът между Ъглен и Дерманци прилича на лунен пейзаж. А следи от пътностроителна техника и работници няма.

Движението към Дерманци и АМ "Хемус" и в момента е интензивно, но като на супергигантски сламом между дупките, които са осеяли цялото платно. Едва непосредствено преди кръговото, през което ще се осъществява връзката с магистралата, има кратка отсечка, която е в по-добро състояние.

Срокът за приключването на ремонта е бил до април 2025 година, но месецът вече е преполовен. От АПИ съобщиха, че "Дерманци ще е готов до края на юни". За коя част от трасето ствава въпрос - не е ясно.

Писмени отговори пък информират, че по задание частта от пътя, която се намира на територията на област Плевен, ще е готова в началото на 2026 г., а частта на територията на област Ловеч, където е и Дерманци, ще е готова чак през май 2027 година.

За момента очевидно пътят не е готов до април 2025 г., както съобщиха от АПИ точно преди 6 месеца - на 16 октомври.