Последна информация за състоянието на ранения при авиоинцидента с хеликоптер техник
Раненият борден инженер Алексей Каменов, който се възстановява във ВМА, е в стабилно състояние, но по последната информация, която имаме най-опасна за него остава белодробната травма. Това заяви в "Събуди се" бригаден генерал Петьо Мирчев, зам.-командир на ВВС и експерт по вертолетна авиация.
"Той е в съзнание, но все още кислородозависим", посочи Мирчев.
По думите му две са вероятните причини за инцидента с падналия край Пловдив хеликоптер Ми-17, при който загинаха двама пилоти.
"Или технически проблем, свързан с опашния винт, или допусната грешка от страна на пилотите. Засега обаче всичко е в сферата на догадките", каза Мирчев.
Назначената Военна комисия не е приключила своето разследване все още и причините остават неясни, обясни той.
Появиха се съмнение и в изправността на военно-транспортния хеликоптера Ми-17.
"Тази машина е била ремонтирана. Поддържа се според възможностите ни, защото имаме ограничени ресурси", обясни Мирчев. „Единствено комисията има достъп до черната кутия в нея и все още нямаме данни какво е показала тя”, поясни ген. Мирчев.
Той допълни още, че армията е една от най-реформираните в държавата и състоянието на авиацията е на санитарния минимум.
Бригаден генерал Петьо Мирчев се съгласи с това, че летателните часове на пилотите са твърде малко.
„Вярно е, че спрямо стандартите на НАТО, България изостава много. Търсим възможност да намалим влиянието на тези рискове”, поясни той.
Военен хеликоптер Ми-17 с трима души екипаж падна снощи около 20.30 часа край Пловдив.На място загинаха двамата пилоти. Третият член на екипажа – бордният инженер, бе настанен в стабилно състояние в УМБАЛ "Св. Георги" в Пловдив с фрактури на глезена и на ребрата.
Двамата пилоти, които загинаха при падането на хеликоптер край Пловдив, бяха повишени в звание посмъртно със заповед на военния министър. Инцидентът стана близо до авиобаза „Крумово” по време на тренировъчен полет.
Полетът е бил тренировъчен, на височина между 30 и 50 м., а задачата е била спасителна акция. Това е бил четвъртият полет на хеликоптера за деня с различни екипажи. Според свидетели машината се завъртяла на 180 градуса и после рязко е паднала, станало е толкова бързо, че пилотите не са успели да съобщят в базата. Хеликоптерът е минал през основен ремонт в "ТЕРЕМ - Летец" през 2016 г. Приет е на въоръжение през октомври 1989 г. Никой от предишните екипажи, летели с него същият ден, не е съобщил за технически проблеми. Упражнението е било рутинно.