Повелители на небето: Как се става военен пилот?
Конкретният проблем е липсата на достатъчно авиационна техника, заяви полковник Николай Русев
Във военния парад на площад „Княз Александър I Батенберг” участваха българските военновъздушни сили, а най-бързи бяха изтребителите. Учител на пилотите и водач през последните две години е полковник Николай Русев. Тази година той дава път на младите пилоти, за да усетят емоцията от въздушния поздрав над София.
Във въздуха той е Хънтър, а на Земята - полковник Николай Русев. Той мечтае да лети от 5 годишен и сбъдва желанието си през 1986 година.
За Ловеца във въздуха дисциплината е най-важна, емоциите нямат място в небесния строй. Желаещите да се влеят в редиците са много, но по думите на полковник Русев, младите често се отказват от професията.
"Конкретният проблем е липсата на достатъчно авиационна техника, което след себе си води до всичко останало. С малко самолети могат да поддържат готовността си малко пилоти, а летенето съвсем не е достатъчно", каза полковник Русев пред камерата на "Здравей, България".
Нормата за часове във въздуха е 140 часа и 40 на симулатор. Според полковника основната мотивация се крие не в думите, а в работата. Нещата обаче са в ръцете на политиците, смята той. "Може да съм много прям, но става въпрос за живота на момчетата, за нашия живот. Те дежурят по 24 часа, 7 дни в седмицата и не жалят нерви, труд, сили, а семействата си виждат по 1-2 пъти в седмицата, само да я има изтребителната авиация", допълни полковникът.
Въпреки трудностите и 30-годишните изтребители, момчетата в авиобаза "Граф Игнатиево" смятат за привилегия да прелетят навръх 6 май пред погледите на цяла България. За да благодарят на страната ни днес, Пазителите на небето жертват себе си.