Превозвачите: 75% от българските компании изгарят заради "Мобилност"

Има много малка надежда да не се постигне компромис в триалозите и промените в правилата за международните пътни превози да не бъдат приети на второ четене, добави той

С нарушение на страшно много процедури се наложи един текст, за който две години не може да се постигне компромис. Това каза в предаването "Лице в лице" по bTV председателят на Управителния съвет на Съюза на международните превозвачи Ангел Траков по повод днешното приемане на първо четене в Европейския парламент на пакета "Мобилност".

Има много малка надежда да не се постигне компромис в триалозите и промените в правилата за международните пътни превози да не бъдат приети на второ четене, добави той.

Днес подпалихме камион в знак на протест, че както изгорихме камиона, "изгарят" 75% от българските компании, че трябва да се замислят, че тези протекционистични мерки не трябва да се приемат в последния момент от един Европейски парламент, който после няма да носи отговорност, а последствията ще са тежки, заяви Траков.

По думите му почти всички български европутати, правителството, превозвачите и гражданите са положили доста усилия пакетът "Мобилност" да не бъде приет. Това е национална кауза. Всички партии я припознаха като такава, но въпреки това в Европейския парламент никой не се съобрази с мнението ни. Задаваме си въпроса какво ще стане оттук нататък, ако тези хора посегнат и на друг бизнес в България, посочи председателят на Управителния съвет на Съюза на международните превозвачи.

Определено ще има фалити с всички рестриктивни мерки, заложени в пакета "Мобилност". Промените ще засегнат най-вече превозрачите с един до три камиона - това са превозвачи, които гледат семействата си с този бизнес. Те няма да могат да реагират на промените. Най-тежкият текст е връщането на автомобила до дома, тъй като сме географски отдалечени от Европа. Ние нямаме такава икономика, която да посрещне този парк, да не говорим колко е неекологично и нерентабилно. Политиците трябва да намерят други инструменти, освен протестите, с които да повлияят на тези решения, каза още Ангел Траков.