Добавка към съществуващата застраховка, нов тип застраховка или отделен фонд за лечение на пострадалите от катастрофи искат лекарите от борда на Дружеството на реаниматорите в България. Това потвърди проф. Николай Петров, шеф на ВМА в сутрешния блок на БНТ.
Той е категоричен, че хората, които попадат в реанимация след пътно-транспортни произшествия и след това се лекуват, не са болни, а имат увреда. Затова здравната каса не бива да поема лечението им, а то трябва да се финансира по самостоятелен начин.<br /> <br /> Проф. Петров заяви, че престоят на един такъв пострадал във ВМА струва средно 21 500 лева, а дневната му издръжка е между 1500 и 1600 лева. Докато цената на пътеката е едва 2300 лева, независимо дали пациентът лежи в болничното заведение 5 или 50 дни.<br /> <br /> Шефът на ВМА заяви, че реанимациите в държавата са буквално на командно дишане заради това недофинансиране, което впоследствие се поема от държавата, т.е. отново от данъкоплатците. Затова е по-добре то да бъде обособено по самостоятелна линия.<br /> <br /> Още повече, че пациентите тръгват да търсят парите си от застраховките чак след като са вече излекувани, а не в момента на лечение, когато те са им най-необходими.<br /> <br /> Проф. Петров е убеден, че единствено паричните санкции са в състояние да стрестнат неблагоразумните шофьори, а не моралните като принудителното пребиваване в травматологиите и реанимациите на причинилите катастрофи, както е в САЩ, защото според него у нас такива мерки не работят. И той посочи като пример таблото с информация за броя катастрофи и жертвите им, което виси във ВМА, но никой не се спира да го разгледа и прочете.<br /> <br /> Колкото до въвеждането на допълнителни застраховки или създаването на специален фонд, проф. Петров обясни, че българските власти могат да използват опита на Германия и Белгия.<br /> &nbsp;