Промените в шофьорските курсове предизвикаха остър дебат в бранша
Предвижда се въвеждането на електронен дневник за бъдещите шофьори, в който да се отразяват часовете от теоретичната и практическата подготовка
Проект за промени в наредба за шофьорските изпити предизвика остър дебат в бранша. Предвижда се въвеждането на електронен дневник за бъдещите шофьори, в който да се отразяват часовете от теоретичната и практическата подготовка.
В наредбата има изискване инстукторите да са назначени на трудов договор в учебния център. Планирано е учебните автомобили да бъдат собственост на школите или да са му отдадени на лизинг. Въвежда се електронно обслужване и документация в автошколите.
Браншът е на двата полюса – собствениците на автошколи подкрепят измененията, тъй като смятат, че с новите правила ще бъде овладяна корупцията в сектора. Автоинструкторите обаче са на точно обратното мнение. Според тях корупционните практики ще зачестят.
Според инструктори ще има и драстична промяна в цената на курсовете от порядъка от 400-500 лв за категория „B“ и до 700 лева за тежката категория.
Според някои автоинструктори подобна драстична промяна в шофьорските курсове ще подобри поведението на пътя, а според други въвеждането на електронна система е предпоставка за корупция. Албена Белянова от Института за пътна безопасност смята, че заложеното в наредбата увеличение на часовете не бива да се случва, защото ние сме една от страните в ЕС с най-голям брой часове.
Владимир Василев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България пък заяви, че електронния дневник е нещо положително и добави, че с увеличение на часовете и цената ще е по-висока.