“Кочанът на бат‘ Бойко” е хит в тазгодишния репертоар на плажните продавачи на царевица.
Рейтингът на премиера го нарежда редом до Майк Тайсън, Роналдо, Роналдиньо и Памела Андерсън в посланията на мургавите разносвачи. Те с удоволствие трупат точки (и клиентела) на гърба на министър-председателя, но само на ивиците около Бургас, пише Burgasinfo.<br /> <br /> На юг, както и на север, името на премиера вече не е вървежно. Там са предпочитани Леонардо ди Каприо, Мадона и Памела Андерсън, вероятно поради международната си известност с оглед представителната извадка на посетителите на тези плажове, показа репортерска проверка, пише сайтът.<br /> <br /> Понякога имената им се смесват с Путин и Елцин за по-голяма тежест. Ангела Меркел обаче не се експлоатира с рекламна цел въпреки солидното количество немскоговорящи.<br /> <br /> За лингвистичния анализ на плажните рекламни средства били използвани лични наблюдения, помощ от Фейсбук-приятел и задълбочен анализ на видеоклиповете от различни курортни места от Бургас и морето, услужливо публикувани във vbox7 от любознателни курортисти.<br /> <br /> Въпреки отчаяните опити на санитарните инспектори да ограничат разносната търговия по плажа (такива напъни се появяват в началото на всяко лято), ромите са абонирани за ивиците. Спектакълът, който изнасят на юг от Бургас, е истинска наслада за всеки филолог и начинаещ поет: &ldquo;Тренировка за зъбите, маршировка за ушите, ламбада за езика, цигулка на коремчето, лек за червата &ndash; кеф за душата!&rdquo;. <br /> <br /> Продавачите са запознати и със съвременното законодателство за защита на потребителя: &ldquo;Царевица &ndash; ураган! Шест месеца гаранция &ndash; Франция!&rdquo;<br /> <br /> Съвсем логично в репортоара на търговците почетното място е отделено на царевицата. Сценичните реплики, вдъхновени от тази селскостопанска култура, бият по изобилие останалите артикули &ndash; сладоледа и гевреците. Сладоледът е само &ldquo;сметанов&rdquo; и &ldquo;сладоледа, марожено, айскрииийм&rdquo;. Той е още &ldquo;страст на кристали&rdquo;. С &ldquo;Внимание! Минава сладолед, а не самолет!&rdquo;, вдъхновенията се изчерпват.<br /> <br /> На геврека народното творчество посвещава повече усилия и резултат. Дали защото този вид тестена закуска из Европа е рядкост, или поради факта, че продавачите й я разнасят на пръчки или чатали, но гевреците се харчат на поразия, а разносвачите им са придобили и самочувствие, което въплъщават в невероятни езикови вариации. &bdquo;Бублик пажалуста&rdquo; звучи безусловно книжовно на фона на фантасмагоричното &bdquo;Геврейшън със семенейшън!&quot; . И то обаче бледнее на фона на &quot;Юбреее курортееееееееей - топъл царевишееен, геврешен със сусамен, ледена минерална водичка, на Мадона закуската, на Майкъл Джексън обяда, на Майк Тайсън вечерята, който разбира тука се спира&quot;.<br /> <br /> Впрочем този израз вече е изтъркан от употреба. Наградата за най-добър авторски възглас печели чичо Данчо от бургаския плаж: &ldquo;И в студ, и в пек, яжте на бате Данчо мекия геврек, за да бъде животът ви лек!&rdquo;. В лятната мека на чалгата &ndash; Приморско, призивите за вечерта започват от сутринта: &ldquo;Изяж геврека, завърти кючека! Буболечкаааа!&rdquo;.....&ldquo;На геврека дупката, на Азис чупката!&rdquo;..... &ldquo;Изяж геврека, завърти гьобека! Майките зимат, бащите плащат&quot;.<br /> <br /> XXL-квалификацията на геврека като &ldquo;дупката на Памела Андерсън&rdquo; няма да коментираме.<br /> <br /> И ако в Бургас и на юг българският език е достатъчен, на север знаенето на чужди езици е задължително. Като се започне с &ldquo;Кукуруза пажалуста&quot; и се стигне до &ldquo;Царевейшън вкуснейшън&rdquo;. Мъжете се справят категорично по-добре, докато бизнесдамите общуват повече жестомимически и звуково. Стоката им също носи по-феминистичен отпечатък. Ромките влачат торби със сутиени, гердани от миди и рапани. <br /> <br /> Обикновено са наясно с цифрите на английски, но все пак за по-сигурно показват и с пръсти: &ldquo;Файв лева!&rdquo;, но срещайки твърд отказ, бързо започва да слиза надолу, превключвайки езиците &bdquo;Давай за четыри!&rdquo;. <br /> <br /> В Созопол, Китен и Приморско плажните и езикови страсти се разгарят заедно с температурите на водата и въздуха: &bdquo;Альоооооо! Някой да не ме е забелязал? Хайде на еротичния плод, не го пропускайте, дълъъъг, сочееен&rdquo;.<br /> <br /> &ldquo;Секси,море,запотен Плейбой кочан,моляяяя! Голям, по-голям, най-голям! Който разбира само нас избирааааа&rdquo;, призовават в Черноморец.<br /> <br /> В родината на царевицата Мексико едва ли предполагат, че на плажа в Приморско тя е &ldquo;кочанът на Азис&rdquo;, &ldquo;вибраторът на Мадона&rdquo;, &ldquo;Царевичка трепач и между краката голям играч!&rdquo;.<br /> <br /> Фалистични намеци се леят и на плажа в Обзор: &ldquo;Царевичка вкуснейшън, сони плейстешън, секс компилейшън!&rdquo; <br /> <br /> &ldquo;Айде, чака рака, яж патлака!&rdquo;, отново приканват в Приморско. Пак там царевицата е &ldquo;обядът на Роналдо и вечерята на Роналдиньо&rdquo;, &ldquo;Гимнастика за езика, лек за червата, кеф за душата!&rdquo;. Еротичните сравнения продължават: &ldquo;Айде на кукуризата! Млечни като на Анелия, сочни като на Камелия!&rdquo;<br /> <br /> Римуваните строфи за това откритие, пренесено в Европа от моряците на Колумб обаче не са достатъчни, за да вдигнат туриста от пясъка и да го придвижат към тенджерата на мургавия продавач. Затова призивите стават по-настоятелни: &ldquo;Не се правете, че не сте гладни &ndash; коремчето ви кърка като питбул, лае като боксер и друса кат ротвайлер&quot;.<br /> <br /> Явно туристите наистина не са гладни. Но търговците не се отказват: &ldquo;Курортисти и курортяни! Сега навсякъде всеки час и всяка минута навсякъде има матрял баце до 6 часа! Който не ядейшън, много ще съжалейшън!&rdquo;. Пак не става. Край тенджерата минават красиви девойки, запътили се към водата. Маркетинговата стратегия веднага се променя: &ldquo;Царевички само за супер пички!&rdquo;.<br /> <br /> Към мъжете подходът е друг: &ldquo;Гореща царевица, топли душата повече от жената!&rdquo;.<br /> <br /> Когато продавачите са по двойки, децата нямат нужда от аниматор на плажа. На подобно изпълнение би завидял всеки кандидат-студент на НАТФИЗ &ldquo;Кръстьо Сарафов&rdquo;: &ldquo;Айй, какво става тукааа? Каква е тази криза бе?&rdquo;, започва речетатива първият актьор. &ldquo;Голяма криза, световна криза! Голяма бомба падна тука, много гладуващи!&rdquo;, отвръща драматично вторият. <br /> <br /> За по-непретенциозната публика са подбрани и екшън-изрази: &ldquo;Изродски ненормални царевици за изроди, които тъпчат всичкоооу!&rdquo;. Да се чудиш как след подобна реклама край тенджерата продължават да се тълпят туристи. Ми как иначе! &ldquo;Ай, не се правете, че не сте гладни &ndash; който не яде, става шматка!&rdquo;. Пък и: &ldquo;много вкуснейшън и млечнейшън, пристигнейшън, опитейшън, който не ядейшън &ndash; много ще съжалейшън, после мене търсейшън!&quot;. /БЛИЦ<br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br />