Range Rover Velar: Eлектрифицирана производителност и отлична проходимост
Менюто 4x4i предлага също информация за склона – извеждайки градуса на наклона и изглед от предната и задната камера
Range Rover Velar има силов агрегат, подходящ за всеки клиент, включително горивно ефективния plug-in електрически хибриден P400e, осигуряващ пробег в изцяло електрически режим до 64 км.
Той се предлага с гама от плавно работещи бензинови и дизелови двигатели Ingenium, всички с технология „мек хибрид“ – Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV), която повишава горивната ефективност и производителността.
Всички силови агрегати допълват балансираната и стабилна динамика на задвижване на Range Rover Velar с набор от модерни технологии на окачването и шасито, осигуряващи шофиране върху всякакъв терен.
Джеймс Сандерсън, Главен инженер по жизнения цикъл, Range Rover Velar, каза:
„Range Rover Velar комбинира вдъхваща увереност динамика на задвижване с гама от плавно работещи и икономични опции за двигателя. С голяма 19,2 kWh батерия успяхме да осигурим на plug-in електрическия хибрид P400e EV пробег от 64 км.
С допълнителното предимство на възможността за бързо зареждане с постоянен ток, клиентите ще могат да извършват ежедневни пътувания, използвайки електрическа мощност по-лесно от всякога.“
Range Rover Velar P400e Electric Hybrid
Range Rover Velar е наличен с усъвършенстван plug-in електрически хибриден силов агрегат P400e. Той осигурява най-доброто от всички светове, комбинирайки електрически мотор с мощност 105 kW с бензинов двигател Ingenium, за да осигури безпроблемна и тиха производителност.
Балансът между шофиране само с електрическа енергия и бензинова производителност означава, че Range Rover Velar P400e е идеален за кратки градски пътувания и по-дълги пътешествия.
Той има очакван пробег в реални условия до 51 км – достатъчен да гарантира, че средното ежедневно разстояние, изминавано с Range Rover Velar, би могло да бъде постигнато с нулеви вредни емисии.
За по-дълги пътешествия plug-in хибридният силов агрегат осигурява комбиниран пробег в реални условия от 684 км на бензин и електрическа енергия.
Само с електрическа енергия той може да измине до 64 км докато общите CO2 емисии са 38 г/км по WLTP с разход на гориво до 1,6 л/100 км. Тези резултати са постигнати благодарение на използването на 19,2 kWh батерия, която съдържа девет отделни модела, за да осигури увеличени и постоянно поддържани показатели.
Това означава, че Velar P400e е способен да използва повече от своята батерия и плавна електрическа производителност през по-голяма част от времето. Въпреки голямата батерия, размерите са непроменени и интериорното пространство е непокътнато.
С комбинирана мощност от 404 к.с. и 640 Нм въртящ момент от своя 2,0-литров 4-цилиндров бензинов двигател Ingenium с 300 к.с. и електрически мотор 105 kW, електрическият хибрид Velar е в състояние да ускори от 0 до 100 км/ч за 5,4 секунди и да постигне максимална скорост 209 км/ч. Velar P400e може също така да се движи само с електрическа енергия със скорост до 140 км/ч.
Водачите могат да избират между 3 режима на шофиране:
- Режим EV – позволява на автомобила да приоритизира да се движи само с електрическа мощност, използвайки съхранената в батерията енергия за тихи пътувания с нулеви емисии.
- Режим HYBRID – интелигентно комбинира електрическо и конвенционално задвижване в зависимост от пътя, пътуването и зададената дестинация. Той използва оптимално батерията, включително като превключва автоматично на режим EV при навлизане в централна градска зона с ниски емисии. Функцията Предвиждаща оптимизация на енергията осигурява плавно и комфортно пътуване.
- Режим SAVE – приоритизира двигателя с вътрешно горене като свой енергиен източник, поддържайки заряда на батерията на избраното ниво. Впоследствие този заряд може да бъде използван в определен момент от пътуването – например при навлизане в градски зони.
Клиентите могат удобно за зареждат своя Range Rover Velar по три начина. P400e е един от малкото plug-in хибридни електрически автомобили, способни на бързо постояннотоково зареждане, с възможно зареждане от 0 до 80% само за 30 минути далеч от дома с помощта на зарядно устройство с мощност 50 kW.
В домашни условия той може да се зареди от 0 до 100% с променливотоково зарядно с мощност 7 kW за 2,5 часа, докато зареждането с три-щифтов щепсел също е възможно, когато е необходимо.
Клиентите могат също така да контролират и следят зареждането в дома си на смартфон чрез приложението Remote App – което може да се използва и за предварителна климатизация на купето.
Клиентите могат ефективно да задават време за зареждане, за да се възползват от енергийно ефективните тарифи в извънпиковите часове или просто в зависимост от начина си на живот.
Редови бензинови и дизелови двигатели Ingenium
Най-новото поколение плавни и икономични бензинови и дизелови двигатели Ingenium са налични с 48-волтова технология „мек хибрид“ – Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV) за отлична ефективност и предоставяне на мощност.
Системата MHEV използва ремъчен стартер-генератор (BiSG), за да събира енергията, която обичайно се губи при намаляване на скоростта, която след това се съхранява в 48-волтовата литиево-йонна батерия, разположена под задното багажно пространство. Батерията може да освободи отново съхранената енергия, за да подпомогне двигателя при ускоряване, като същевременно предоставя по-рафинирана и отзивчива start-stop система.
3,0-литровият 6-цилиндров редови бензинов двигател Ingenium захранва P400 и предоставя 400 к.с. и 550 Нм въртящ момент с ускорение от 0 до 100 км/ч за 5,5 секунди с CO2 емисии от 219 г/км. P400 е най-мощният различен от SV двигател, предлаган някога за Range Rover Velar.
Олекотеният 6-цилиндров редови бензинов двигател Ingenium се отличава с редица иновации. Електрически суперчарджър, подпомогнат от турбокомпресор с двойно превъртане, съдържа изпускателен колектор, разделен на две „спирали“, всяка от които захранва турбокомпресора от три цилиндъра.
Това разделя потока и създава по-голямо разстояние между изпускателните импулси за подобрена управляемост от ниски обороти на двигателя.
Непрекъснатото променливо повдигане на клапана (CVVL) също така позволява на двигателя да произвежда мощност и въртящ момент възможно най-ефективно чрез промяна на степента, до която се отварят смукателните клапани, за подобрени реакции.
3,0-литровият 6-цилиндров редови дизелов двигател D300 произвежда 300 к.с. и 650 Нм въртящ момент и постига мощна производителност с ускорение от 0 до 100 км/ч за 6,5 секунди.
Монтирани са последователно разположени турбокомпресори и модерна система за последваща обработка с CO2 емисии от 188 г/км и разход на гориво от 7,2 л/100 км (39, 2 mpg).
Новаторските технологии включват система за впръскване на горивото под високо налягане, която работи до 2500 бара и е в състояние да осигури пет впръсквания на цикъл с количества от едва 0,8 милиграма само за 120 микросекунди (0,00012 секунди) за подобрена горивна ефективност и финес.
2,0-литровият, 4-цилиндров дизелов двигател Ingenium D200 произвежда 204 к.с. с CO2 емисии от 168 г/км и разход на гориво до 6,4 л/100 км (44,1 mpg) с отлична производителност и бързи реакции. Този двигател съдържа технологията MHEV за по-плавно и икономично шофиране.
Гамата двигатели на Range Rover Velar се състои от:
Електрически хибрид
- P400e – 404 к.с., 2,0-литров, 4-цилиндров бензинов PHEV, 640 Нм въртящ момент при 1500-4400 об./мин., 8-степенна автоматична трансмисия, AWD
Бензинов
- P400 – 400 к.с., 3,0-литров, 6-цилиндров бензинов MHEV, 550 Нм въртящ момент при 2000-5000 об./мин., 8-степенна автоматична трансмисия, AWD
Дизелови
- D200 – 204 к.с., 2,0-литров, 4-цилиндров дизелов MHEV, 430 Нм въртящ момент при 1750-2500 об./мин., 8-степенна автоматична трансмисия, AWD
- D300 – 300 к.с., 3,0-литров, 6-цилиндров дизелов MHEV, 650 Нм въртящ момент при 1500-2500 об./мин., 8-степенна автоматична трансмисия, AWD
Оптимизирана динамика
Системата Адаптивна динамика е стандартно оборудвана и гарантира, че твърдостта на окачването е оптимизирана за условията на шофиране, подобрявайки комфорта на возене и управлението.
Тя прави това чрез следене на движенията на волана 500 пъти в секунда и движенията на каросерията 100 пъти в секунда, като постоянно регулира демфериращите сили и при четирите колела на автомобила. Има дори специфично калибриране за офроуд шофиране.
Системата Програмируема динамика позволява на водачите да настроят динамиката на автомобила според индивидуалните си предпочитания от сензорния екран на Pivi Pro.
В настройката по подразбиране на режим Dynamic, реакцията на горивния дросел се увеличава, смяната на предавките отразява по-спортен стил на шофиране, окачването се втвърдява и електрическото сервоусилване се намалява за повече обратна връзка към водача.
Програмируемата динамика позволява да бъдат зададени индивидуални параметри, така че увеличената реакция на дросела може да бъде съчетана например с настройката на окачването по подразбиране по желание.
Електрическото сервоусилване на волана (EPAS) на Velar е разработено за изключителна обратна връзка към водача и прецизност, което осигурява по-добри реакции и по-естествено усещане.
Системата за Векторно разпределение на въртящия момент при спиране (TVBB), стандартно оборудване при всички модели, подобрява допълнително пъргавината.
Ако системата засече недозавиване при навлизане в завой, тя активира леко спиране на вътрешните колела – особено на вътрешното задно колело – за да помогне на водача да поддържа желаната линия при завиване. TVBB помага и при по-ниски скорости при шофиране по хлъзгави повърхности.
Усъвършенствани опции за окачване
Характерният за Range Rover комфорт и изтънченост при возене са осигурени от модерното шаси и окачване.
Опционалното електронно въздушно окачване осигурява луксозен комфорт с набор от допълнителни функции, предназначени да улеснят живота, като същевременно подобряват проходимостта върху всякакъв терен на Range Rover Velar благодарение на максимален просвет от 251 мм.
Функцията за елегантно пристигане автоматично снижава височината на Range Rover Velar с 40 мм, за да подпомогне влизането и излизането на пътниците, а функцията за автоматично регулиране на височината на достъп намалява максималната височина на каросерията до 1638 мм за достъп до гаражи и паркинги с ограничение на височината.
Активното снижаване при висока скорост подобрява горивната ефективност при скорости над 105 км/ч, като снижава автомобила, за да намали аеродинамичното съпротивление.
Електронното въздушно окачване се нивелира само, поддържайки оптимална височина на возене при теглене на ремарке или пренасяне на тежки товари, което подобрява комфорта на пътниците и гарантира уверено шофиране.
То също така помага при закачване на ремарке или при товарене и разтоварване от багажника – контроли вътре в багажното отделение могат да повдигат или спускат окачването с 50 мм.
Проходимост и стабилност
Range Rover Velar е оборудван с набор от модерни технологии, които осигуряват изключителна стабилност и пъргавина на пътя, както и легендарната проходимост на Range Rover върху всякакви терени.
Интелигентната система за задвижване на всички колела (AWD) с въртящ момент при поискване осигурява оптимално разпределение на въртящия момент спрямо условията, независимо дали шофирате динамично по пътя или потегляте по хлъзгави повърхности.
Тази невероятно отзивчива система осигурява изключителна производителност при всякакви условия, като променя разпределението на мощността и въртящия момент почти мигновено, което означава, че клиентите се възползват от най-високото ниво на проходимост на мига и по начин, незабележим при шофиране.
В зависимост от условията, тя може да премине от 100% задвижване на задните колела до напълно блокирано задвижване на всички колела за маневри на всякакъв терен само за 165 милисекунди, докато прехвърлянето на въртящия момент към предната ос може да отнеме само 100 милисекунди.
Това разпределение на въртящия момент между предната и задната ос се регулира от Интелигентната динамика на задвижване (IDD) – високотехнологична система за управление, разработена вътрешно от компанията.
IDD получава информация от редица сензори около автомобила и измерва данни като ъгъла на волана и позицията на педала на газта. Въз основа на тези данни, IDD непрекъснато оценява степента на триене между гумата и пътя и наличното сцепление, за да осигури увеличена стабилност и увереност на водача по всяко време.
Активният заден блокиращ диференциал, система за електронен контрол, налична при всички модели с 6 цилиндъра, осигурява предимства на пътя и офроуд.
Системата оптимизира разпределението на въртящия момент между задните колела, увеличавайки максимално тягата в ситуации като рязко ускорение по права линия и при излизане от завои, както и при пресичане на труден терен.
Terrain Response 2 е достъпна чрез интуитивната система Pivi Pro и позволява на водача да регулира настройките на автомобила спрямо средата на шофиране с избор между режими Еко, Комфорт, Трева-Чакъл-Сняг, Кал-Коловози, Пясък, Динамичен и Автоматичен.
Всеки от тях променя калибрирането на двигателя, трансмисията, системата за задвижване на всички колела, окачването и системите за контрол на стабилността за оптимално сцепление и стабилност.
Обширна гама технологии допринася за проходимостта на Velar върху всякакъв терен. 3D пространствената камера извежда на сензорния екран външен 3D изглед на автомобила – полезно при маневри с ниска скорост.
Тя дори може да покаже изглед отгоре, привидно карайки автомобила да изчезне – подпомагайки маневриране през различни терени.
Системата за „прозрачен“ преден капак ClearSight Ground View умело обединява данни от камерата, за да предложи виртуален изглед под предния капак на централния дисплей на Pivi Pro, така че водачите да могат да видят скритата зона на земята директно пред и под автомобила.
Камери, разположени в предната решетка и страничните огледала, предлагат точно представяне на терена и всякакви потенциални опасности.
Задната камера предоставя по-добра видимост при движение на заден ход. Вградена над задната регистрационна табела, камерата позволява серия от изгледи, включително заден изглед, изглед на кръстовище отзад и асистент за закачане при теглене.
Технологията работи чрез наслагване на външния периметър на автомобила и предполагаемата му траектория върху видеоизображението в реално време от камерата за по-голяма точност при паркиране и маневриране.
В изглед на кръстовище отзад, водачът има широкоъгълен изглед (180°) на пътя, проектиран върху дисплея на Pivi Pro. Високата резолюция и широкият ъгъл на камерата позволяват непрекъснат изглед на обекти с височина до 2 м на разстояние 1-60 м от задната броня.
За клиенти, които искат да теглят, Асистентът за закачване при теглене подпомага процеса на движение на заден ход на Velar до точка на теглича зад автомобила. Насочващи линии се извеждат, когато водачът се движи на заден ход към ремаркето, помагайки за прецизно маневриране.
Системата за поддържане на зададена скорост по пресечен терен (ATPC) функционира като автопилот за ниски скорости и предоставя допълнителна стабилност при неблагоприятни условия, като регулира скоростта на автомобила – не е необходимо използване на педала на газта и спирачката.
Системата се активира с натискането на бутон и желаната скорост се задава чрез бутоните за автопилота, разположени на волана.
ATPC работи и на предна, и на задна предавка и функционира от 3,6 км/ч до 30 км/ч. Тя е особено полезна в предизвикателни среди, където стръмни наклони, неравен терен и нива на ниско сцепление означават, че е желателна постоянна скорост на пълзене с цел поддържане на стабилност и комфорт на пътниците.
Системата за подпомагане потеглянето по настилки с ниско сцепление е създадена да помага на водачите да потеглят плавно от място върху много хлъзгави повърхности.
Активирана чрез Pivi Pro, системата за подпомагане на потеглянето по настилки с ниско сцепление намалява вероятността от буксуване. При скорост над 30 км/ч калибрирането на педала на газта автоматично се връща към настройката на Terrain Response, която е била зададена последно.
Функцията Контрол при спускане по наклон (HDC) използва Антиблокиращата система на спирачките (ABS), за да поддържа контролирана скорост на автомобила по стръмни наклони без намесата на водача.
HDC съдържа и функцията Постепенно отпускане на спирачката по наклон за постепенно освобождаване на спирачките при потегляне по наклон.
Менюто 4x4i предлага също информация за склона – извеждайки градуса на наклона и изглед от предната и задната камера – както и позната информация като ъгъл на волана, разпределение на въртящия момент на задвижване, изместване на окачването и данни от сензорите за газене.