Туристическата статистика определя руския пазар на почивки като най-бързо развиващия се в Европа с ръст на нощувките във всички дестинации.
По данни на Европейската комисия по пътуванията (European Travel Commission) за България той е близо 30%, което нарежда страната в средата на класацията, докато безспорен фаворит с почти 60% повече нощувки на руснаци през годината е Испания.<br /> <br /> Тук повече руски туристи отчитат хотелиерите по морето, в СПА комплексите, дори в традиционно по-слабо популярните сред руснаците зимни курорти. В градските хотели миксът от посетители е значително по-пъстър, но и при тях има ръст. Данните за софийския пазар например показват, че броят на нощувките миналата година се е върнал почти до нивата от добрата за бранша 2008 г., а тези на чужденци дори ги превишават (виж таблицата).<br /> <br /> На този фон статистиката на Eurostat, която нареди България на второ място по нарастване на нощувките с 18.5% между страните от ЕС, не учудва.&nbsp; <br /> <br /> Основно на руския и полския пазар се дължи ръстът на туристите и в хотелите. Мениджърът &quot;Маркетинг и продажби&quot; Мария Шишкова обясни, че увеличението на нощувките от тези пазари в управляваните от групата хотели е около 30%. Заради по-слабите резултати от други туристически пазари обаче средният ръст е 8%. На българския пазар Sol Melia отчита и аналогичен по размер ръст на приходите през годината, което означава, че цените са се запазили почти без промяна.<br /> <br /> <br />