Екип на КАТ спря с неизправна патрулка и глоби бургаския бизнесмен Валентин Димитров. Той получил фиш за неправилно пресичане на пешеходна пътека, който не отрича, че си е заслужил и ще си плати, съобщава "Флагман".

Бизнесменът обаче алармира за неизправния автомобил с регистрационен номер СВ5490 КВ и за поведението на униформения Михаил Узунов, който сякаш неглижирал проблема със служебната полицейска кола.

След ироничното поведение на катаджията, който го посъветвал да се обърне към шефовете му и към директора на ОДМВР-Бургас, Валентин Димитров е подал жалба и е описал подробно създалата се ситуация. Сигналът е адресиран до началника на отдел „Пътна полиция“, както и до директора на ОДМВР-Бургас старши комисар Калоян Калоянов.

Ето какво пише в него, без редакторска намеса:

„На 17.09.20 година пресякох като пешеходец кръстовище на бул. „Демокрация“ и бул. „Сан Стефано“ в Бургас на червен светофар, за което ми бе съставен фиш, който ще платя, защото наистина бях в нарушение.

Когато автомобилът на „Пътна полиция“ марка „Кия“ и с рег. номер СВ5490 КВ направи обратен завой и спря до тротоара, ми направи впечатление, че трудно спря. Докато ми проверяваха документите, забелязах , че предната дясна гума на полицейския автомобил е напълно износена.

На въпроса ми към проверяващия ме контрольор – как може да управляват автомобил в такова състояние и да направи най-простата проверка с монета от лев, както правят обикновено проверяващите,  младши контрольор Михаил Димитров Узунов от Пътна полиция ми отговори, че не съм орган на пътна полиция, за да го проверявам   /какъвто и не съм / и да се обърна към дирекцията, което и правя.

Имам следните въпроси към началника на „Пътна полиция“ Бургас:

               1.           Автомобил „Кия“ с рег. номер СВ 5490 КВ на пътна полиция Бургас минал ли е техническа проверка при напускане на депото?

               2.           Проверен ли е и кое е техническото лице, допуснало автомобил в такова състояние да се движи в града?

               3.           Създава ли това техническо състояние на автомобила предпоставки за невъзможност за спиране на пътя при нужда?

               4.           Проведен ли е инструктаж при развода и излизането на патрула на дежурство;

               5.           Уведомил ли е мл. инспектор Михаил Димитров Узунов при излизане на дежурство на 17.09.20 за състоянието на служебния си автомобил?

               6.           Ако не, което е по вероятно щом се движи в такова състояние по улиците на Бургас по време на дежурство , ще бъде ли проверен автомобилът при завръщане в депото и след като се установи пълната липса на грайфери на предната дясна гума, ще бъде ли спрян от движение и водачът му наказан според Закона за Движение  по Пътищата на Република България, както това се прави спрямо всички останали водачи на МПС. Държа да уточня че автомобилът се управляваше от друг автоконтрольор от патрулната двойка .

За всички тези въпроси сигнализирам лично. Имам снимков материал, извършен с мобилен телефон, позволяващ да се установи дата, час и място на заснемането.

Ще го предоставя на медии, за да не се потули случаят и при желание от тях да го публикуват.

Това е предната дясна гума на полицейския автомобил

Ако въобще бъде извършена проверка, тя трябва да е в рамките на деня, за да бъде нарушението установено и лицата, допуснали това, наказани. Още повече, че на сайта на самото МВР сектор „Пътна полиция“ има подробна и точна инструкция кога автомобилните гуми трябва да бъдат сменени. Там е казано:

Грайфери

Грайферите осигуряват сцеплението, което пречи на превозното средство да занася и да се хлъзга, особено когато пътят е мокър или заледен. Гумите вече не са безопасни когато грайферите се захабят до дълбочина от 1,5 мм. Гумите имат фабрично поставени индикатори, които ясно показват кога настъпва моментът за смяна на гумите.

Индикаторите представляват по-високи участъци на дъното на грайферните канали. Когато гумата се износи и трябва да се подмени, тези участъци се оказват на едно ниво с останалата повърхнина на гумата и тя изглежда гладка.

Точно такава е състоянието на  гумите на автомобила на КАТ Бургас, както ясно се вижда на снимките .

Сигнал съм подал и на тел 112 в 9.57 ч, но служителката там, след разговор с дежурния по КАТ и по негови указания , ме уведоми, че трябва да подам сигнала лично и на място.

Предполагам, че в автомобил марка КИЯ с рег. номер СВ 5490 КВ на дежурство в гр. Бургас , бул. „Демокрация“, спрял на автобусната спирка до високите 18-етажни блокове, има записващо устройство, което ще удостовери събитието.

Надявам се, че мерките ще са навременни, извършени компетентно и виновните понесли отговорността си, а не случаят да потъне в административни  пречки в рамките на деня. Има много други служебни автомобили на КАТ-Бургас, които могат да я направят бързо  и необходимите технически средства

Очаквам да бъда уведомен за резултатите от сигнала.“