Защо не можем да си извикаме такси в Бургас? Този въпрос си задават хиляди бургазлии, които в последния месец изпитват сериозни трудности да открият свободна жълта кола, която да ги откара от точка А до точка Б.

Централите на таксиметровите компании много рядко приемат обаждания от непознати номера, но дори и да сте редовен клиент, ако сте таргетиран като потребител, пътуващ на кратки разстояния нямате шанс да повикате такси в пиковите часове.

Кризата е настъпила, след като част от фирмите, са отказали да повишат цените си. За последните 30 дни превозът на над 60 % от фирмите е поскъпнал средно с 20 %, но няколко основни компании са запазили старите си тарифи, за да спечелят нови клиенти, пише Флагман.

За собствениците на таксиметровите брандове, се оказа, че това е като да правиш реформа в гробище – не можем да очакваш подкрепа отвътре! 

Според наша информация те умишлено са саботирани от шофьорите си, които настояват цените да се повишат, защото твърдят, че извършвали курса малко над себестойността му – около 700 лева е патентният данък, сериозен е и разходът за осигуровки, както и поддръжка на автомобила.

„Шофьорите на тези компании отказват да приемат заявките от централата, което по веригата къса цялата нишка. Операторите отказват да приемат обаждания, защото няма как да изпратят кола, клиентите се изнервят и кризата е налице”, разказа наш източник от таксиметровият бранш, пожелал анонимност.

По думите му този протест ще продължи, докато цените не бъдат вдигнати.

Заради отказът на част от таксиметровите шофьори да поемат обаждания, както и командироването на таксита на летището, да си извикаш жълта кола се превърна в трудна задача. Основните компании са засипани от обаждания, които не могат да обслужат. Някои от тях прибегнаха до нов план – пуснаха втори телефон само за редовни клиенти, за да могат да ги обслужат своевременно.

В Бургас пазарът е малко по-различен от други градове. В повечето случаи таксиметровите шофьори са собственици на колите си и използват бранда и радиостанцията на известните компании. Подписвайки договора с фирмите те се задължават да заплащат всичките си разходи и да приемат ценовата политика на фирмата.

Собствениците на тези компании в момента смятат, че е настъпил техният час и се опитват да привлекат нови клиенти, предлагащи им по-ниски цени, но не срещат подкрепата на шофьорите си, които смятат, че трябва да возят за 1.10-1,20 лева на километър.  

Проблемът за Бургас е, че разстоянията са кратки и средната цена на курса е между 2,50-3 лева, а според таксиметровите шофьори това не било достатъчно, за да си покриват разходите.