Днес се пуска движението по новите 12 км от обходния път на Габрово, съобщават от Пътната агенция. Това ще се случи в 9.00 часа.

В отсечката е най-голямото, изграждано досега у нас стоманобетоново мостово съоръжение, с дължина 640 м и отвор 160 м. То е построено по метода "конзолно бетониране" и премоства широката долина на река Синкевица, част от кв. "Чехлевци" и кв. "Войново".

В новоизградената отсечка от обходния път е и тунелът под Бакойския баир. От АПИ посочват, че съоръжението е построено по нов австрийски метод и по-голяма част от прокопаването му е било извършвано с взривни дейности.

Тунелът е с една тръба с две ленти за движение, две водещи ивици и тротоари, със системи за безопасност - вентилация, светлинна сигнализация, пожароизвестяване, видеонаблюдение, диспечерски пункт и т. н.

В новоизградения участък има два пътни възела - п. в. "Чехлевци" и п. в. "Дядо Дянко", и три по-малки моста. При п. в. "Чехлевци", който ще е в близост до ул. "Малина" и ул. "Никола Войновски", ще се свързват обходният път на Габрово и път III-4404 Габрово - Дебел дял.

При п. в. "Дядо Дянко" - при бул. "3-ти март" в областния град, ще се свързва път III-5006 Габрово - Узана с път III-5004 Обходен път на Габрово и общинския път за с. Чукили.

Двете съоръжения ще свързват обходния път на Габрово с центъра на града. И двата пътни възела са с енергоефективно осветление.
Целият обходен път на Габрово е с обща дължина 23 км. Досега шофьорите пътуваха по готовите 11 км, а вече ще преминават и по новите 12 км.

При изграденото кръстовище с път I-5 шофьорите, идващи от Габрово и пътуващи към Казанлък и Южна България, ще продължават пътуването си през прохода "Шипка".

Изпълнител на обходния път на Габрово е Консорциум ПСВТ, в който са: "Хидрострой" АД, "Пътни строежи - Велико Търново" АД, "Пътинженерингстрой - Т" ЕАД. Договорът за строителство е за 92 940 000 лв. с ДДС.

Обходният път на Габрово е част от транспортното направление Букурещ - Русе - Димитровград - Александруполис и е възлова точка при движението в посока Север - Юг, посочват от Пътната агенция. Чрез него се осъществява преминаването през Стара планина впцентралната част на България.

Основните направления, които ще обслужва обектът, са: Русе - Велико Търново - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа) и Оряхово - Севлиево - Шипка - Стара Загора - Свиленград (Маказа).