Корабът „Атанас Димитров“, известен като корабът за представителни нужди на властта по социалистическо време е спрян преди две години. Обявен е за приватизация. Инициативен комитет във Варна обаче иска транспортния министър Ивайло Московски да прекрати продажбата и корабът да бъде пуснат като автобус на вода.
Корабът е собственост на държавното предприятие&rdquo; Български морски квалификационен център&rdquo;. Изваден е от активите на приватизирания &bdquo;Български морски флот&rdquo;, за да бъде запазен. Държавата обаче решава, че поддръжката му е много скъпа &ndash; поне 60 000 лв. на година, а за морски транспорт бил неудобен, съобщава Нова телевизия. <br /> <br /> Историята на кораба обаче е много интересна. Той е бил ползват от висшия ешелон на властта. На плавателния съд са се взимали и важни решения, разказват инициаторите на идеята. <br /> <br /> Корабът обаче се нуждае от сериозен ремонт, който ще струва около 150 000 -200 000 лева, а билетът няма да покрива разходите. <br /> <br /> Дали обаче Варна ще има морски автобус &ndash; идеята тепърва ще се обсъжда./БЛИЦ<br /> <br type="_moz" /> <iframe width="520" height="315" src="https://vbox7.com/emb/external.php?vid=53187323f1&amp;af=zg61bl2" frameborder="0" allowfullscreen=""></iframe>