2016 година е повече от успешна за туристическия сектор в Пловдив, показват данните за икономическите постижения. Приходите на местните хотелиери са се увеличили със забележителните 18.22 % до 24 873 000 лв, пише "Марица".
Ръстът идва от една страна от пристигналите повече на брой клиенти, а от друга страна - от по-продължителния им предстой под тепетата. В цифри тенденцията се изразява така: 9.5 % повече пренощували в пловдивските хотели и близо 13 % повече на брой реализирани нощувки. Данните надхвърлят и най-смелите очаквания, защото в стратегията и програмата за развитие на туризма в Пловдив е прогнозиран ръст от съответно 6 и 7 %. 

Конкретните цифри: 267 хиляди посетители са отседнали в местата за пренощуване през 2016 година, като от тях 164 500 българи и 102 500 чужденци. Увеличените приходи на хотелиерите идва предимно от чужденците, докато делят на българските посетители бележи минимално повишение. 

Пловдив вече разполага с 4500 легла, със 100 повече от предходната година. Най-много се регистрират обекти тип „стаи за гости” с малък капацитет. И по отношение на развлекателните обекти, приоритетно се развиват малките и средните. Новооткриващите се заведения за хранене и развлечение в повечето случаи са с капацитет до 20 места или в другата от 20 до 50 места. 

Увеличава се атрактивността на Пловдив за туристите, които пристигат, за да го разгледат. Гостите са останали под тепетата по-дълго време, което се установява по броя на нощувките. Тенденцията е малко по-слабо изразена при нашенските туристи и по-ясна - при чужденците. Обобщено, българи - посетители, остават в града между 2 и 3 дни, а чуждестранните посетители - минимум 3 дни, а всеки пети - 4 дни с 3 нощувки. 

Оказва се, че когато чужденците идват тук по индивидуална програма, без да са участници в организирани пътувания, те решават да останат за по-дълго в града. Миналата година е имало повече на брой подобни индивидуални пътувания, което увеличава продължителността на общия престой. 

Пловдив е бил най-притегателен за американците, следвани от турци, гърци и германци. За една година се отбелязва значителна промяна в народността на чуждестранните туристи, които са били привлечени от Пловдив. Гражданите на САЩ и Турция запазват водещите места в класацията, но разместването в Топ 10 е значително. Македонските туристи са изпадали от водещите позиции, а на тяхно място са се появили румънските. Германци, французи и британци бележат снижаване на интереса за сметка на гърците и израелците, които се придвижват нагоре в класацията. 

Уникално успешна е годината не само за хотелиери, но и за културните обекти в Пловдив. Туристите са идвали под тепетата основно, за да разглеждат забележителностите. Културните обекти - музеи и галерии, удрят рекорден ръст на посещенията от 33.4 %. По данни на общинското предприятие „Туризъм”, приходите им надхвърлят 1 млн. лв. Постъпленията са от входни такси, но и от дарения. 

На всеки трима българи, посетили културните ни обекти, се пада по един чужденец. Музеите и галериите са били интересни приоритетно на нашенците. В цифри ситуацията изглежда така: общо 432 500 посещения в музеите, 74 % от тях - осъществени от българи.