Неприятна ситуация се е разиграла в автобус №15 от градския транспорт в Бургас. Случката е станала вчера вечерта, а свидетел и неволен участник в нея е станал колегата Божидар Божков. Заради неприятната ситуация той е изпратил сигнал до общинския превозвач „Бургасбус“, предава Флагман.бг.

"Като гражданин, като човек, който живее в нашия курортен град и който се дразни от всякакви примери на низка култура, на простащина дори, ще ви опиша пореден случай. Вие си решете какво да правите и да предприемате ли нещо изобщо.

Случката се разигра в автобус №15, който тръгва от началната спирка в Сарафово в 18:45 часа в събота, 17.08.2019 г. Шофьорът на този автобус, ако правилно видях табелката на гърдите му, се казва Фотев.

Първото нещо, което ми направи ужасно неприятно впечатление бе, че през цялото време аз бях длъжен да слушам любимата му Весна Змянац, която той си беше пуснал. И която се чуваше навсякъде и през целия път. За сметка на това информационната система, чрез която с гласа на моята колежка Красимира Тодорова се обявяват спирките, бе изключена. А, както можете и сами да се досетите, при положение, че писмената информация в автобуса е само на кирилица, всеки друг чуждестранен турист (а по линия №15 пътуват предимно такива хора) може да се информира за настоящата и следващата спирка единствено по звуковото съобщение, където, макар пак на български, Красимира изговаря името на спирката достатъчно ясно, че дори и чужденец да го разбере. Та по туристическата ви линия №15 си звучеше Весна Змянац, а атмосферата бе кръчмарска.

На спирка „Гробищен парк“ чакаха двама пътници – момче и момиче, които впоследствие ми казаха, че са украинци. Те попитаха шофьора на руски език как биха могли да стигнат до МОЛ „Галерия“. Единственото, което чух той да им отговаря, бе сумтене. Просто някакво ръмжащо сумтене, от което нищо не се разбра. Поради което аз отвътре поканих чужденците да се качат и им обещах, че ще ги заведа. В този момент любителят на Весна Змянац и сумтящ ваш служител Фотев ми се провикна: Защо ги лъжеш, бе?

Завършил съм Морското училище в Бургас, където дисциплината бе военна, бил съм в армията, но никой там не ми е говорил по такъв фамилиарен и просташки начин с обръщението „бе“. Попитах вашия служител за кое ги лъжа. Той изсумтя нещо, което така и не разбрах. Попитах го пак, вече с по-висок глас, а той ми отвърна: мухльо. Думата „мухльо“ този човек ми я повтори над 15 пъти, придружена и с други епитети.

Признавам, че нервите ми не издържаха. Такова отношение аз не понасям, не търпя, не мога въобще да толерирам и му повиших глас. Знам, че той в случая е длъжностно лице и с шофьор не трябва да се говори, което правило наруших, но мисля, че няма уважаващ себе си човек, който би търпял такава вулгарност и простащина, примесена със сръбска чалга. И то в автобус, който се движи по най-туристическата линия в града ни. Да не говорим, че двамата украинци после ми довериха, че въпреки езиковата бариера, са разбрали всичко и бяха в недоумение от поведението на шофьора. Те изобщо недоумяваха как може водач на обществен транспорт, наместо да ги покани да се качат, се кара на пътник, който е свършил неговата работа.

Когато предупредих вашия служител, че ще напиша този сигнал, който четете в момента, той звънна на някакъв телефон и с достатъчно висок глас, за да го чуват всички, излъга пред човека, на когото звънеше – може би някакъв моментен негов пряк шеф, или и аз не знам кой, че някакъв пътник му се бил нахвърлил и го ругаел.

Това е цялата история.

Не знам как е възможно толкова години, след въвеждането на новата транспортна схема, вие да не успявате да накарате шофьорите си, наместо сръбска чалга (или каквато чалга им е на душа в момента) да пускат в автобусите си единствено информационната система. Но знам, че ако толерирате подобно поведение, единственото, което постигате е ужасното чувство у чуждите туристи, че шофьорите в България са неуслужливи и с отвратителни обноски", пише Божидар Божков.