Разследване в  транспортните фирми, които обслужват 29 автобусни линии в Пловдив, започна прокуратурата. Целта е да се установи какви средства се изплащат на превозвачите от държавния и общинския бюджет, как се разходват и по какъв начин се отчитат. В проверката се включиха и служителите от Икономическа полиция, съобщава "Марица".

На прицел са взети всички местни фирми, които извършват услугата - "Автотранс 2000", "Автобусни превози Пловдив", "Меритранс", "Хеброс бус", "КЗК Златанови".  Шефовете трябва да отговорят на 54 въпроса, които касаят плащания за субсидии и компенсации, включително по какъв механизъм те се разпределят. 

Превозвачите  обясняват, че механизмът на разплащането за услугата е утвърден с решение на Общинския съвет и се контролира от общинското предприятие "Организация и контрол на транспорта".  Напомнят, че бюджетните пари, които се предоставят за пловдивския градски транспорт, са по-малко от  другите големи общини в страната, а европейския регламент за заплащане на пътническите превози  не се спазва. 

Прокурорите са изискали цялата документация  от 2015 г. насам. Подробна информация  е изисквана за състоянието на автопарка -  кога са закупени рейсовете, с какъв пробег са и какъв е екологичния им клас.

Въпреки изискването на Община Пловдив по линиите да се движат рейсове с евро 5 и 6, някои автобуси са стари, нямат климатици и замърсяват въздуха, защото са с нисък екологичен клас и дори без клас евро.  

За осемте линии, чиито договори са сключени през 2010 г. , не е проведен конкурс, тъй като се обжалва в съда. В тези договори изобщо няма условие  за висок екологичен клас. 

Успоредно тече прокурорска проверка и за гафовете с електронната система в градския транспорт.

Кметът Здравко Димитров коментира, че от Община Пловдив не е подаван сигнал в прокуратурата  за нередности в градския транспорт. "Малко ли е писано за проблемите? Вероятно прокуратурата сама се е сезирала. Но няма лошо - нека да се проверят всички плащания и да сме спокойни, че всичко е законно", каза градоначалникът.