Ресторантите манипулират клиентите чрез тези 8 трика
Не се заблуждавайте - колкото и в любимия ви ресторант да ви убеждават, че просто искат да прекарате приятно, в действителност се стремят да ви накарат да похарчите повече пари. От Bright Side посочват няколко трика, които в ресторантьорския бизнес прилагат именно с тази цел.
1. Музиката
Когато звучи мелодична и ненатрапчива музика, изяждаме много повече, отколкото ако няма никаква музика. Класическата музика например кара клиентите да харчат с 10% повече. Това се случва, защото самочувствието им се повишава от факта, че се чувстват по-културни и заможни.
2. „Допълнителна“ оферта
Вероятно сте забелязали как, когато поръчвате нещо, сервитьорът ви пита „Голямо ли?“ или „С не-знам-си-какво-ли?“, докато кима одобрително. Докато осъзнаете, че се съгласявате на нещо, което не сте имали намерение да поръчате, вече е късно. Освен това, двойните порции често се наричат „стандартни“, а стандартните – „малки“, което също увеличава приходите.
3. Ароматите
Ароматите ни влияят изключително. Дори да имаме ясен план, те могат да го видоизменят. Ароматите на ванилия и канела увеличават продажбите на десерти, докато миризмата на бекон кара хората да си поръчват повече за закуска. Лавандулата често се използва, за да накара клиентите да се отпуснат, да спрат да бързат и да изхарчат повече.
4. Триковете на сервитьора
Сервитьорите понякога използват малки трикове, за да получат по-голям бакшиш. Може да се забавят да върнат рестото с надеждата, че ще се откажете и ще си тръгнете или ви го носят на монети, така че де се откажете да го вземете. Въпреки това добрите заведения и сервитьори избягват подобни евтини трикове, тъй като носят лоша репутация.
5. 10% увеличение на цената
Повечето клиенти нямат нищо против да платят със 7 или 10% повече, отколкото са планирали. Ето защо сосовете и другите добавки във веригите за бързо хранене често струват около 10% от цената на ястието.
6. Празните чинии изчезват на мига
Разбира се, никой не обича да седи на маса, пълна с мръсни съдове, но за бързото събиране има още една причина: така гостът няма да мисли, че вече е поръчал твърде много.
7. Репутацията на готвача
Репутацията на готвача е мощно оръжие. Всяко ястие, което е „специалитет на готвача“, ще се открои в очите на гостите - да не говорим, когато ги обслужва самият готвач.
8. За всекиго по нещо
Във всяко меню има по нещо „модно“, по нещо хранително за хората, които искат да се наядат добре, по нещо леко за тези, които са на диета, по нещо без животински продукти и т.н.
Източник: еxpert.bg