Резил! Цънцарова като две капки вода с "ментето" Митко от "Господари на ефира"!

Сриналата се до нивото на треторазрядна кабеларка bTV отново пусна фалшива новина под формата на "журналистическо разследване" от Мария Цънцарова, която все повече започва да прилича на хванатия в грандиозна издънка Митко Върбанов от "Господари на ефира". Този път в окуляра на обективната в миналото медия се оказаха строителните дейности около магистрала "Струма".

"Строителни машини фантоми започват работа по магистрална отсечка  на АМ "Струма" за стотици милиони месеци преди въобще да е избран изпълнителят на скъпия проект", изпищяха безсрамно от ефира на бТВ.

"Струма" е ключовият инфраструктурен проект, който от 2007 г. досега се опитва да свърже София с границата ни с Гърция. Строителството на пътя е приоритет за пето поредно правителство. Изпълнението на проекта е придружено от шумни скандали през годините", избълва кабеларката, която се помещава в малкото НДК. 

Истината обаче се оказа много по-различна!

Управителят на "Пътпроект-2000" Любен Симеонов обясни пред БЛИЦ, че фирмата му работи, защото още през 2016-а печели поръчка за проучване и сондажи на бъдещето трасе.

Още преди три години неговата фирма Пътпроект-2000 печели поръчка за прединвестиционно проучване на бъдещата отсечка в участъка Крупник – Кресна. На изпълнителя е възложено да направи изследване на терена и неговите особености и да се провери възможността въпросният лот от магистралата да мине вляво от досегашния път, на изток от река Струма. Преди три години фирмата на инженер Симеонов започва това свое проучване. 

В началото на 2017 година Агенция пътна инфраструктура обявява конкурс за разширен идеен проект, подготвен на базата на прединвестиционното проучване, извършено от Пътпроект -2000. В този конкурс от АПИ искат да бъде разработено по-подробно геодезическо проучване, което да се извърши на терен. Фирмата на инженер Симеонов печели и този конкурс и започва инженеро-геоложко проучване на въпросния участък, който е най-труден от цялата автомагистрала. Всичко това е било направено и подготвено от фирмата през лятото на 2017 г. 

В началото на 2018 г. от АПИ пък поставят задача да бъде актуализиран парцеларния план на участъка. Това нещо също е било направено от Пътпроект – 2000. През месец август е проведено допълнително инженерно-геоложко проучване на въпросния участък. Сега от фирмата очакват в най-скоро време да стартира процедурата за строежно-монтажни работи по участъка.

От Главболгарстрой, която беше посочена като "извършител на незаконните сондажи" от бТВ, отрекоха да са извършвали каквито и да било строителни дейности във въпросния участък. "В това число не сме извършвали дейности по изграждане на временни пътища или сондажи", се казва в позицията на фирмата. 
 "Важно е да се подчертае, че Главболгарстрой не разполага със сондажна техника и не е възлагала извършване на подготвителни или сондажни дейности на други лица в обхвата на бъдещото магистрално трасе във въпросния участък", посочват още от гиганта.
 
"В тази връзка, за пълното изясняване на обстоятелствата и времето, когато са извършвани предпроектни проучвания по трасето, следва да се търси автора на разширения идеен проект - Пътпроект – 2000 ООД, заключват от Главболгарстрой.

Явно обаче истината не вълнува bTV, която обърна гръб на мотого си "телевизията на всички гледни точки" и се превърна в машина за фалшиви новини.

Интересно дали Цънцарова ще последва професионалната съдба на колегата си Митко Върбанов.