Росица Кирова алармира за изчезнали над 1 млрд. лв., които е трябвало да отидат в...
Започвам сериозно да се съмнявам в намеренията на управляващите по отношение на тези важни за Северозападна България инфраструктурни обекти, каза тя
„Още при управлението на първото служебно правителство изчезнаха парите за изграждането на трасето Видин-Ботевград. Никой вече не говори, че тези пари ги няма и това буди тревога. Никой не говори за онзи 1 милиард и 50 милиона лева, които бяха заделени за строителството по сметката на АПИ”.
Думите са на видинския народен представител от ГЕРБ-СДС и заместник-председател на НС Росица Кирова, която даде пресконференция за видинските медии, след поредният си приемен ден в родния си град.
"Не се случва нищо по изграждането на пътя. Към момента се довършва започнато отпреди една година по време на третото правителство на Борисов, и то в рамките на финансирането, получено тогава. Няма решение на елементарен проблем, свързан с процедурите между Ружинци и Монтана. Трябваше много малко усилие и споразумение още през май - юни миналата година, за да може до края на миналата година да бъдат отчуждени всички имоти, през които минава трасето. Вече трябваше да се строи въз основа на издадено разрешение за строеж", каза депутатът.
Пред журналисти Росица Кирова припомни, че видинските граждани и гражданско обединение „Единни за промяна”, чийто председател е тя, през годините извоюваха пред управляващите правото на хората от Северозападна България да имат нормална, модерна инфраструктура с изграждането на магистрално трасе Видин-Ботевград.
„Защо непрекъснато трябва да се посочват грешките на другите, а ти самият да не правиш нищо, за да подобриш живота и съдбата на цял регион?!”, запита риторично г-жа Кирова. Тя поясни, че нищо не се прави и за другия голям инфраструктурен проект – тунелът под Петрохан, по който все още няма възложен ОВОС.
„Започвам сериозно да се съмнявам в намеренията на управляващите по отношение на тези важни за Северозападна България инфраструктурни обекти. Свидетели сме на обидна незаинтересованост от тяхна страна да развиват регионите”, каза още Кирова, която беше категорична, че пътят и тунелът са нейните две основни задачи, от които няма да се откаже.