Румънски тираджия изрева от „скубането“ в България, заговори за 400 хил. евро

Според сайта на Гранична полиция на Румъния в четвъртък сутринта шофьорите на камиони е трябвало да чакат 360 минути в Гюргево

Румънски шофьор на камион се оплака, че българите не полагат усилия да отпушат движението в граничната зона с Румъния и прави разкрития как се печелят пари от превозвачите, пишат местните медии, а новината е отбелязана като "екслузивна".

През цялото това време местата близки до границата между Румъния и България са потънали в мръсотия и замърсяване, коментира той.

"Постоянно има опашка от 30 километра. Българската страна не работи за рационализиране на трафика. В Русе например стоиш на паркинга 27 часа плюс още 5 часа влизаш на паркинга. Добавете още 6 часа, за да излезете от паркинга. Отнема общо около 40 часа", каза шофьорът пред G4Media, цитирана от най-рейтинговия телевизионен канал ProTv.

Според сайта на Гранична полиция на Румъния в четвъртък сутринта шофьорите на камиони е трябвало да чакат 360 минути в Гюргево, 200 минути в Калафат и 90 минути в Негру Вода на излизане от страната. На влизане в Румъния времето за изчакване от Гранична полиция е Калафат - 250 минути, Гюргево - 40 минути и Негру Вода - 360 минути.

Шофьорите обаче твърдят, че официалните данни не са верни.

"Опашката е 30 километра. Това означава минимум 30 часа. И това е така, защото има и автомобили Евро 6, които трябва да отиват за почивка след 15 часа чакане на опашка, защото вече нямат график", разказва шофьор. 

В България има 5 километра опашка в Бяла, град близо до Русе, уточнява медията, след това 6 километра за влизане на паркинга. А на паркинга намираш 500 коли отпред, които са влезли и чакат реда си", разказва шофьорът. 

Тези опашки, които се поддържат независимо от сезона, събраха повече и повече трафик тези дни поради прекъсване на тока от румънска страна след виелицата. 

Шофьорът казва, че граничната дейност се е превърнала в бизнес, който може да донесе около 400 хиляди евро на частен оператор.

"Национална компания "Администрация на пътната инфраструктура“ трябва да обработва по една кола на минута. Под 5 минути на кола не е дори средно, ако говорим за целия ден. Смяната е например от 7 сутринта, а от 6:30 до 7:30 не минават коли.

Освен това всяка кола трябва да изчака зеления цвят, след което да се движи с максимум 5 км/ч за претеглянето. На гишето се проверява билета (това е след като сте 2 дни на опашка и сте задължени да купувате билета си всеки ден), след това мостовото плащане, което, ако се извършва с банкова карта, отнема поне 1 минута.

А в Русе има цяла история с този паркинг: румънците плащат 25 евро, а българите 7 евро. Румънците стоят 30 часа, а българите само няколко часа", казва той.

Шофьорът обяснява, че в Русе има паркинг, където "трябва да се регистрирате, за да влезете в бюрократичните процедури". Но всичко струвало пари. 

"Казват, че паркирането не е задължително, трябва само да се регистрираш и да чакаш реда си. Две коли, които се регистрират едновременно (едната влиза на паркинга и едната се регистрира с талон), не тръгват едновременно за Румъния.

Този на паркинга излиза за 24-30 часа... този с касовата бележка, който не искаше да им плати 25 евро, излиза за 40 часа минимум, защото така искат. Няма къде да проверите реда си. Вие сте им на една ръка разстояние. Този паркинг е голяма работа.

Направете сметката, граничният патрул твърди, че около 800-900 камиона минават дневно. Поне 600 влизат на паркинга, от които много малко българи. От 600 нека има 500 други коли, освен българските, които плащат само по 7 евро. Има 500 коли, които плащат по 25 евро и се получават 12 500 евро, а още 700 евро идват от сто коли, които плащат по 7 евро.

Така че имаме минимални приходи от 13 200 евро на ден. Това означава 396 хиляди евро всеки месец за паркомясто", обяснява шофьорът. 

Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук