С тези професии може да си работите от къщи и да взимате по 83 000 долара годишно
Според проучване на "Society for Human Resources management", през 2019 г. 27% от компаниите, които търсят служители чрез платформата FlexJobs
Една от тенденциите, които ще се преследват в работата в бъдеще, е гъвкавостта относно от къде и кога да се работи. Според проучване на "Society for Human Resources management", през 2019 г. 27% от компаниите, които търсят служители чрез платформата FlexJobs, предлагали работа от разстояние на пълен работен ден.
Това е с 20% повече от организациите, които са предлагали гъвкава ангажираност през 2016 г. Информацията е публикувана в статия на електронното издание CNBC, цитирано от money.bg.
От FlexJobs (чието име означава професии, които се изпълняват от разстояние) потвърждават това, че грубо 95% от обявите все още имат изискване за местоположението на служителя - за град, щат, определен район в държавата. Така работникът би могъл да посещава офиса на работодателя за персонални срещи.
"Надпреварата за гъвкавите позиции може да е голяма", казва Бри Рейнолдс, кариерен мениджър във FlexJobs. Тя споделя, че хората, които търсят работа, трябва да подчертаят уменията си за работа в екип, за да се откроят от останалите кандидати.
"Когато изпращате кандидатурата си за работа, трябва задължително да включите информация за опит на подобна позиция, вашите умения за комуникация, съвместна работа и боравене с технологии - работа онлайн, програми за ръководене на проекти и други", казва тя.
Ето някои от най-често срещаните професии, които могат да бъдат практикувани от всяка точка на света, според FlexJobs, както и каква е заплатата за тях, според информацията на PayScale:
1. Продуктов мениджър с годишна заплата 82 916 долара годишно
Продуктовият мениджър отговаря за стратегията, развитието и пускането на продуктите. Те често управляват екипи, преглеждат бюджети. Налага им се да работят в няколко отдела като "Маркетинг" и "Дизайн". Този тип професия изисква доста работа с хората от компанията.
2. Мениджър бизнес развитие с годишна заплата 71 968 долара
И при тази позиция работата е екипна. Тези мениджъри създават бизнес планове, управляват клиентски акаунти и се стремят да удовлетворяват желанията на клиентите. Всичко това изисква добри умения за комуникация.
Хората на тези позиции идват с няколко годишен опит в маркетинга и продажбите. Това е добре за компаниите, в които се работи от разстояние и които искат да са сигурни, че служителите идват със знания и са способни да работят добре.
"Често се предполага, че този тип работа трябва да бъде на свободна практика", казва Рейнолдс. "Професиите от разстояние изминаха дълъг път по отношение на фокусирането върху областите на екипната работа и сътрудничеството. Компаниите, особено тези, които работят по този начин, полагат големи усилия, за да може работата в екип, добрата комуникация и сътрудничеството да бъдат на преден план в дейността им."
3. Софтуерен инженер със заплата 71 145 долара годишно
Тези служители създават много повече от просто уебсайтове. Програмистите имат високи заплати, независимо дали са в офис, или работят отдалечено. На някои от най-конкурентните пазари за ИТ, софтуерните инженери от различни специалности печелят над 150 хил. долара, според данни на платформа за набиране на технологии Hired.
4. Маркетингов мениджър със средна годишна заплата 64 500 долара
US News & World Report определи маркетинговите мениджъри, които създават маркетингови кампании и стратегии, като една от най-добре платените професии на 2020 г. Тази работа изисква бакалавърска степен и няколко години опит в сферата. Някои организации обаче предпочитат да наемат професионалист с магистърска степен в тази област.
5. Дизайнер на учебни програми
Дизайнерите на учебните програми създават академично обучение и учебни материали. Работата се състои в писане на учебни програми, създаване на онлайн съдържание за курса и използване на обратна връзка за актуализиране на предложенията за курсове.
В днешните условия на "стесняващ" се пазар на труда, работодателите все повече се обръщат към онлайн платформи за обучение, за да задържат текущите си работници, а не да наемат нови, което може да струва скъпо.
Компаниите, които инвестират в професионалното развитие на работниците, независимо дали става въпрос за най-новите технологични умения или дори само за адаптивност или управление на времето, могат да поддържат работната сила и да насърчават иновациите отвътре в компанията.
Освен това през последната година образователните компании също увеличиха работна си сила: две компании за електронно обучение, VIPKid и EF Education First, бяха най-големите работодатели на дистанционни работници през FlexJobs през 2019 г.