Държавната телевизия очаква приходи между 10 и 16 млн. лв. годишно
В предаванията на БНТ може да има продуктово позициониране, което представлява нова форма на реклама на стоки и услуги. Остава забраната за позициониране на продукти в предавания с религиозна тематика и новинарските емисии. <br /> <br /> Това предвиждат промените в Закона за радиото и телевизията, приети на първо четене от парламента. <br /> <br /> Продуктовото позициониране е вид реклама, при която марка стока или услуга е включена в сюжета на филм или на радио, или телевизионно предаване. <br /> <br /> Абсолютната забрана за БНТ да няма право на продуктово позициониране в предаванията си я поставя в неравностойно положение в сравнение с останалите национални телевизионни медии. Това посочват в мотивите си вносителите на промените - Таня Димитрова от ГЕРБ и група народни представители.<br /> <br /> Собствените приходи на БНТ от реклама представляват под 10% от разходите на БНТ. <br /> При намалена субсидия и невъзможност да се привлича допълнителен финансов ресурс телевизията ще работи в условия на невъзможност да покрива изискванията за качество на сигнала, качество на продукцията, политика за привличане на качествени кадри, пише в мотивите. <br /> <br /> Общият очакван ефект от предложението е от 10 до 16 млн. лева. /БЛИЦ<br /> <br /> <br /> <br /> <br /> <br />