Шефът на КЗП разкри цялата истина за измамите на "Черния петък"! Ето какви права имате в 14-дневен срок след покупката!
В 14-дневен срок потребителите могат да върнат стока, закупена онлайн по време на „Черния петък“. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите (КЗП) Димитър Маргаритов във връзка с провеждането на кампанията „Черен петък“, цитиран от "Фокус".
„Веднага трябва да кажем, че потребителите могат да се възползват пълноценно от всички свои права, включително от правото на отказ при онлайн пазаруването. Тоест могат да върнат закупената стока в 14-дневен срок, както предвижда законът. В същия този срок, търговецът е задължен да им възстанови обратно средствата, които са платили.
Също така имат право и на рекламация. За стоки, които могат да проявят дефекти и т.н., потребителите биха могли да предявят рекламация пред търговеца и той е длъжен да извърши съответния ремонт. Ако не успее да го направи, дължи обратно получените пари“, коментира Маргаритов. По думите му, ако някой се опитва да ограничи отговорността си, това е нарушение и потребителите следва да настояват и да се възползват от правата си по закон или и да сигнализират в КЗП.
„Проверяваме търговската мрежа с наши екипи и на принципа „таен клиент“. Също така и онлайн пространството. Там напоследък има доста примамливи оферти, които проверяваме дали са истински. Целта е да сведем до минимум случаите, в които гражданите, искащи да се възползват от промоционалната кампания, ще бъдат жертви на некоректно търговско поведение“, допълни той.
Според него най-честите проблеми са свързани с това доколко тези намаления са реални и най-често констатираните по време на такива кампании нарушения са именно такива. „Тоест, търговецът или въобще не намалява цената, а само твърди, че това е така, или пък само няколко дни преди кампанията „Черен петък“ изкуствено завишава цената, за да може после, анонсирайки процент на намаление, да си продава стоката без реално това да е така.
Нека гражданите бъдат бдителни и по отношение на качеството на стоките, които купуват, тъй като не е изключено точно в тези кампании, когато се правят големи намаления на цени, стоките да са или с технически проблеми, или пък на принципа на т.нар. продаване на залежала стока и да не притежават необходимите характеристики“, препоръча председателят на КЗП.