Шефът на КЗП разкри за какви шашми да следим по празниците

Покрай празниците отново ще има опити на търговци за нелоялни търговски практики. Това каза председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов в ефира на bTV.

„Хората трябва да знаят, че в този период около празниците ще има опити на търговци да ги измамят - с фалшиви намаления, с изкуствени промоции, с това, че уж ви подаряват нещо към това, което купувате, а всъщност плащате повече, с това да ви привлекат в търговския обект с някаква шумна реклама за евтини елхички например, а след това се оказва, че такива не са налични и вие си купувате нещо друго на по-висока цена. Това са основните рискове“, обясни той и уточни, че в онлайн средата също съществуват нелоялни търговски практики.

„В момента, в който настъпва периодът на активното пазаруване, търговецът рязко вдига цената на определени стоки, за да може на следващия ден да анонсира едно „намаление“ от тази цена, а намалението всъщност трябва да бъде от цената, на която стоката се е продавала поне един месец преди това“, каза Маргаритов. По думите му, когато пазаруват онлайн, потребителите трябва да знаят, че винаги имат право да откажат покупката, ако тя не дойде в определения за доставка срок, или да върнат стоката в срок от 14 дни.

„Това е най-динамичният терен, защото хората постоянно пазаруват и статистиката показва, че през 2017 г. са се увеличили с 20% онлайн магазините на български търговци“, каза още Маргаритов. Той уточни, че КЗП следи активно търговската мрежа, онлайн пространството и коледните пазари. „Предстои да направим проверки и на ски пистите, за да можем да гарантираме на потребителите едно спокойно изкарване на зимния туристически сезон“, обясни той.