Шофьорските курсове стават златни

Ограничаване на изпитите е имало преди 1990 г., но сега времената са коренно различни, заяви Петър Саваков

"Не е правилно да се въвежда таван за шофьорските изпити", смята автоинструкторът от Русе Петър Саваков.

Според него явяването до 4 пъти за половин година, каквото е предложението на Министерство на транспорта, означава, че автошколите няма да имат стимул да подготвят добре кандидат-шофьорите, тъй като при неуспешно полагане на изпита, трябва отново да се запишат на курс.

Ограничаване на изпитите е имало преди 1990 г., но сега времената са коренно различни, заяви пред БГНЕС Петър Саваков, който е с дългогодишен опит като автоинструктор в Русе.

Според него, тъй като обучението се изпълнява от частни фирми, те не биха имали нищо против, курсист, който е скъсан 4 пъти на изпита, отново да се обучава при тях.

Затова Саваков е на мнение, че вместо да се въвежда таван за явяване на изпит за шофьор, след което, ако не е взет успешно, отново се кара шофьорски курс, е по-добре да се увеличат държавните изпитни такси – да започват от 50 лева и да стигат до 200 лева.

Според него, по този начин курсистите ще имат повече стимул да се подготвят както трябва, а няма да се откажат, ако се наложи отново да се записват на курс, понеже 4 пъти са били скъсани на изпита.

По отношение на предложението автошколите да подават по елетронен път информацията за курсистите си, Петър Саваков смята, че това е добра стъпка за по-голям контрол на центровете за подготовка на бъдещите шофьори.

Той, обаче, е категоричен, че ако бъде прието предложението за въвеждане на таван за изпитите, може да се стигне и до съд с искане за отмяна на това решение.