Транспортни синдикати окупираха гръцкото посолство в София в подкрепа на българския пилот Янко Стоимеменов, осъден на 123 години затвор в Гърция за авиокатастрофа. Той заедно с двама свои кипърски и един английски колега бяха обвинени, че на 14 август 2005 г. в Атина са предизвикали въздушния инцидент. В трагедията загинаха всички 121 пътници на борда на "Боинг 737" на кипърската авиокомпания "Хелиос".
На четиримата подсъдими им е повдигнато обвинение за небрежност, тъй като допуснали некомпетентни пилоти да управляват летателния апарат. В деня на катастрофата обаче Стоименов не е бил на работа. <br /> Експерти отхвърлят версията, че пилотите са допуснали грешка, като са поставили превключвателя за херметизация на ръчен режим. Те са категорични, че той е бил на автоматичен. Докладът им на практика разбива цялата теория на обвинението в Гърция.<br /> <br /> От Съюз на транспортните работници в България изразиха несъгласие с криминализирането на произшествията във въздуха. Неговият председател Екатерина Йорданова заяви, че разполагат с доказателства за нарушаване на човешките права по казуса, тъй като няма нито един експерт, който да открие основания за обвиненията.<br /> <br /> Според европейското законодателство в една авиокомпания има четири отговорни поста &ndash; директор &bdquo;Летателна експлоатация&rdquo;, технически директор, директор по обучение и директор &bdquo;Наземно обслужване&rdquo;. Янко Стоименов е главен пилот и той е подчинен, изпълнява средни мениджърска функция.<br /> <br /> Пилотът Йордан Колев обясни още, че няма как пилотите на злополучния полет да са некомпетентни, тъй като на всеки шест месеца има проверки за професионалните им способности. А през такава те са преминали. /БЛИЦ <br />