Скандал! 90% от "легналите полицаи" по пътищата са незаконни
Проучване през 2015 г. на Столичната община показва, че от общо 1067 “легнали полицаи” 960 нарушават наредбата
Над 90% от “легналите полицаи” по улиците на българските градове и села не отговарят на нормите. Те са по-високи от максимално допустимата височина от 7,5 см и по-тесни от изискваната ширина от 4,20 метра.
Затова разбиват не само ходовата част на автомобилите, а може дори да застрашат човешки живот, обясниха експерти по пътно строителство и безопасност на движението.
Наредбата за изкуствени неравности на МВР и регионалното министерство, в която са посочени параметрите на съоръженията, е от 2012 г. До 1 година след приемането є трябваше да бъдат махнати всички “легнали полицаи”, които нарушават изискванията, съобщана „Труд“.
Но въпреки че срокът бе удължаван това не се прави от 10 години. От една страна, никой от чиновниците не ходи да мери колко са високи или широки “легналите полицаи”. От друга - в наредбата няма никаква глоба за длъжностни лица, които допускат незаконните напречни изкуствени неравности.
Стопаните на пътя трябва да водят регистър на всички подобни съоръжения, но в него липсва каквато и да е строителна документация и приемен протокол, от който да се види, че “легналият полицай” отговаря на стандартите.
Проучване през 2015 г. на Столичната община показва, че от общо 1067 “легнали полицаи”, 960 нарушават наредбата. Само единици от тях са премахнати. Според експерти това съотношение от 90% незаконни е запазено и до днес и е същото не само в София, а навсякъде в страната.
Публична тайна е, че строителни фирми, които правят ремонти и реконструкции на улици, без нужда слагат и по някой “легнал полицай”, за да оскъпят проекта. Прибират си парите и не ги интересува дали са спазили нормите и дали някой ще си счупи автомобила.
“Легналите полицаи” дори могат да са опасни и за човешки живот, казват специалистите. Когато изпъкнали изкуствени неравности се сложат от двете страни на пешеходна пътека или велосипедна алея, те “повдигат” предницата на автомобила, който удря пешеходеца или колоездача не в бедрата, а по-високо - в коремната област, където се увреждат множество вътрешни органи, посочват те.
Следете актуалните новини с БЛИЦ и в Telegram. Присъединете се в канала тук