В пълно нарушение на българското законодателство и нормалните търговски взаимоотношения, ВиК - Добрич прекъсна в следобедните часове вчера, от свой трансформаторен пост - „Помпена станция Алматий”, електрозахранването на 336 клиента на Е.ОН България във вилната зона Добрич.
&nbsp;Това се казва в прессъобщение на електроразпределителното дружество. От там допълват, че електрозахранването на района е било възстановено от служители на Е.ОН България Мрежи веднага след установяване на липсата на ток за потребителите.<br /> <br /> &bdquo;Допълнително, вчера, водното дружество е ограничило водоподаването към подстанция &bdquo;Нона&rdquo; в Добрич, собственост на Е.ОН България Мрежи АД. И към момента, Е.ОН България продължава да регистрира по сигнали на клиенти, прекъсване на електрозахранването от служители на водното дружество. Е.ОН България продължава да възстановява захранването, като на места на служителите се отказва достъп, за което се търси съдействие от органите на реда&rdquo;, обясняват още в писмото си до медиите от енергийната компания. Според тях в случая става дума за &bdquo;абсолютно незаконосъобразните наказателни действия от страна на ВиК Добрич&rdquo;, които са в отговор на &bdquo;основателни и напълно легални действия от страна на Е.ОН България, която вчера прекъсна електрозахранването в 8 административни обекта на ВиК Добрич в градовете Добрич, Тервел, Генерал Тошево, Балчик и Каварна&rdquo;. Е.ОН България била принудена да приложи крайната мярка, след като ВиК дружеството натрупало задължения за над 4 млн. лева. Задълженията на ВиК Добрич към Е.ОН България след 2010 г. до момента са нараснали над три пъти. <br /> <br /> Прекъсването на електрозахранването, което Е.ОН България е предприела за административни обекти на дружеството няма да наруши водоснабдяването на жителите на област Добрич, тъй като доставките на електроенергия до помпените станции на дружеството не са преустановени. От Е.ОН твърдят, че неведнъж са правили компромиси в името на обществената значимост на дейността на ВиК Добрич, но съгласно закона, компанията е длъжна да третира всички клиенти равноправно и не може да позволи преференциално отношение към свой длъжник. <br /> <br /> Е.ОН България е информирала Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР) за случая. Компанията е в контакти и с Министерството на регионалното развитие и благоустройство, в търсене на решение за изплащане на задълженията на ВиК дружеството.<br /> <br /> <strong>Орлин Филиповски, БЛИЦ</strong><br />