Шестчасовите преговори между ръководството на железницата и синдикатите не доведоха до окончателно споразумение. Те ще бъдат подновени утре в 15.00 ч.
Синдикатите недоволстват, че въпреки направените от тях множество отстъпки, липсва ответна реакция от страна на ръководството на БДЖ. Синдикатите са приели система за допълнителни възнаграждения, която трябва да замени част от сегашните социални придобивки на железничарите, но няма съгласие за датата, от която тя да влезе в сила. <br /> <br /> &quot;Тъй като доверието ни вече е много крехко, ние предлагахме да подпишем Колективен трудов договор за шест месеца и ако дотогава не се договорим за бонусната система, той да отпадне и да минем на същата процедура&quot;, каза председателят на Синдиката на железничарите в България към КНСБ Петър Бунев.<br /> <br /> Основните искания на ръководството на БДЖ, които остават засега спорни, бяха представени пред медиите от Председателят на Съвета на директорите на БДЖ Владимир Владимиров. <br /> <br /> &ldquo;Отпуските на служителите в БДЖ да бъдат приведени до законовите, обезщетенията за напускане, сложени в разумни граници, малко над Кодекса на труда, социалните плащания да бъдат обвързани с финансовите резултати на трите дружества - Холдинг БДЖ, &ldquo;Пътнически превози БДЖ&rdquo; и &ldquo;Товарни превози БДЖ&rdquo;, както и да отпаднат всички синдикални привилегии&rdquo; заяви Владимиров.<br /> <br /> Изпълнителният директор на БДЖ Йордан Недев заяви, че загубите от началото на стачката досега са близо 2 млн. лева. Всеки ден те възлизат на 300 хил. лв., включително пропуснати ползи. <br /> <br /> От ръководството на холдинга са категорични, че реформите целят не фалит на железницата, а именно финансовото й стабилизиране. &ldquo;В нея обаче трябва да работят толкова хора, колкото са необходими. Спирането на 138 влака е вече факт, но ако стачката не спре, ще се пристъпи към спирането на още влакове&rdquo;, каза Йордан Недев.<br />