Специална палатка ще пази прясно асфалтираните участъци на „Цариградско шосе” от дъжда в столицата. Причината е, че от един месец мостът на 4-ти километър не може да се довърши заради пороите.
&bdquo;На настилката й трябва технологично време от два часа, за да може да изсъхне напълно&rdquo;, обясни инж. Павел Калистратов от фирмата изпълнител по време на проверката на ремонта от кметицата Йорданка Фандъкова. &nbsp;Скелето се поставя на площ от 300 кв. м, за да може асфалтът да получи необходимото сцепление. Освен това са направени и няколко теста, с различни рецепти и смески, за да не се повторят &bdquo;цариградските вълни&rdquo; на Орлов мост.<br /> <br /> &bdquo;Необходимо е да се спазва напълно технологията на работа и да не се прави компромис с качеството&rdquo;, категорична е Фандъкова. Вече е доставена и първата машина за хидроизолация в страната, която върши работата на девет работници. До края на месеца северното платно на моста на 4-ти километър се очаква да бъде готово. След това движението в участъка ще се обърне по вече ремонтираната част на надлеза.<br /> <br /> Майсторите обновяват и надлеза към летището, където вече са поставени бетоновите плочи. По план мостът над бул. &bdquo;Александър Малинов&rdquo; трябва да е готов до края на месеца.<br /> <br /> &bdquo;От 20 юни ще започне и цялостното преасфалтиране на бул. &bdquo;Цариградско шосе&rdquo; в участъка от Окръжна болница до моста на 4-ти км&rdquo;, обясни Фандъкова, цитирана от &quot;Монитор&quot;. Това ще се прави на три етапа, а майсторите ще заливат по един километър от шосето. Движението на колите пък ще се извършва в най-дясната лента в посока Пловдив.<br /> <br /> &bdquo;Цариградско шосе&rdquo; трябва да е готово до 15 септември, когато започва учебната година. След този срок ще продължат само работите по ремонта на локалните платна на булеварда. Обновяването на основната артерия на града струва на общината 10 млн. лв.<br /> <br /> Пешеходен мост пък ще се изгради над &bdquo;Цариградско шосе&rdquo; между &bdquo;Младост 1&rdquo; и бъдещия Технологичен парк. Тъй като най-близките подлези са на &bdquo;Плиска&rdquo; и Окръжна болница, ще бъде вдигната пасарелка, по която слизащите на тролейбусната спирка от страната на &bdquo;Младост&rdquo; да могат да преминават до другия край на булеварда.