Очевидно е, че в София ще има балотаж и той ще бъде между кандидатите за кмет Йорданка Фандъкова и Мая Манолова, обяви Юлий Павлов от Центъра за анализи и маркетинг.


Той представи резултатите от проучване за електоралните нагласи в Столичната община един месец преди местните избори, предаде БТА.

На първи тур за Йорданка Фандъкова биха гласували 43,2% от вероятните гласуващи, ако изборите бяха днес, за Мая Манолова – 39,2 процента, за Борислав Игнатов – 5,1%, за Ангел Джамбазки – 4%, за Волен Сидеров – 1,2 на сто, за Десислава Иванчева – 0,7%, показват данните от изследването.

При балотаж между Йорданка Фандъкова и Мая Манолова за Фандъкова биха дали вота си 47,1 на сто от вероятните гласуващи на първи тур, а за Манолова – 42,4 на сто. 10,7 на сто заявяват, че няма да гласуват на такъв балотаж.

Ако местните избори се провеждаха сега, ГЕРБ-СДС биха получили 38,7% от гласовете на вероятните гласуващи, БСП – 29,7 на сто, „Демократична България“ – 7,9 процента, ВМРО – 4,4 на сто, „Атака“ – 1,6 процента, „Движение 21“ – 1,5 на сто.
За Партията на зелените биха дали вота си един процент, за ДПС – 0,7 на сто, за АБВ – 0,6 процента, за ДБГ и „Глас народен“ – по 0,5 на сто.

Според данните 57,1% от анкетираните със сигурност са решили да гласуват и са решили за кого, 10,3 на сто смятат да гласуват, но все още не са избрали за кого, 15,4% все още не са решили дали да отидат до урните, а 17,2 процента са категорични, че няма да гласуват.

Повече от три към едно е съотношението между хората, които смятат, че София се е променила към по-добро в последните години, спрямо тези, които са на мнение, че се е променила към по-лошо.

Според 19,9 на сто от анкетираните София се е променила към по-добро през последните години, а 31,6 на сто – по-скоро към по-добро, като общият им сбор е около 52 процента.

Няма съществена промяна, отговарят 31,9 на сто, а промяна по-скоро към по-лошо и към по-лошо виждат съответно 11,9 на сто и 2,7 процента, тоест около 15 на сто.

Проучването е направено сред 1007 пълнолетни граждани на Столичната община между 20 и 30 септември. То е със собствено финансиране и е част от изследователската програма на Центъра за анализи и маркетинг. Методът на регистрация е Пряко стандартизирано интервю по домовете на анкетираните. Метод на формиране на извадката: Двустепенна гнездова извадка с квотен подбор в рамките на гнездата.

ОЧАКВАЙТЕ ПОДРОБНОСТИ В БЛИЦ