Свидетели сме на поредната инсинуация – представител на ИК Лозенец необезпокоявано изказва твърдения без да може да ги подкрепи с достоверни доказателства. Всичко е базирано на „някой казал”!

Златен Век не бил законен, според тези хора, но не се позовават на нито едно решение на институция, която има правомощията да се произнесе относно тази законност.

А на лице е точно обратното, редица институции се произнесоха, че Златен Век има законно разрешение за строеж.

Главният архитект на Столична община допълва законното разрешение за строеж два пъти – два пъти потвърждава законността му.

ДНСК нееднократно обяви разрешението за строеж на Златен Век за законно и валидно.

Административният съд в София се произнесе за законността на „Златен Век”, че сградата има законно разрешение за строеж, валидно до 2028 година. И това е факт, потвърден в множество официални становища!

ИК Лозенец обаче не спират до тук – лансират още една фалшива новина, която явно ще бъде опорна точка тепърва. Твърдят, че сградата щяла да създаде трафик, виждате ли, като при Ринг мола. Подкрепено ли е с данни? Не, не се намират в изказванията и твърденията им. Твърдения, подходящи по-скоро за  селска седянка или на маса.

А какви са фактите?
Трафикът по булевард Черни връх е 1650 превозни средства на час (официални данни от Акустичен мониторинг на СО, 2012). Това прави от 16 000 до 40 000 автомобила в денонощие, в зависимост от деня на седмицата и общото натоварване на трафика в София.

„Златен Век” има около 250 паркоместа. По данни от съществуващи сгради от този вид придвижванията на денонощие на собственик в сградата са от 1.5 до 3 броя. В резултат „Златен Век” би генерирал около 650 автомобила допълнителен трафик на ден. Това, сравнено с общият трафик, който се наблюдава днес, е напълно несъизмеримо и смешно да се нарече проблемно.

Тоест, ако има жители, които са силно притеснени от трафика и искат той да бъде намален, решението първо трябва да се търси в организацията на движението, градския транспорт, осигуряването на общински паркинги и много други фактори.

Какви са личните подбуди на лицата, които обсипват медиите с неаргументирани твърдения, граничещи с лъжи? Сами може да се досетите – това е реторичен въпрос.

Ясно е, че тези подбуди не са в името на благото на гражданите в столицата, защото ако бяха, първо щяха да се решават реалните проблеми на кв. Лозенец и на града, а не измислените.

Линк към официално направен транспортен анализ, публикуван на страницата на АРТЕКС - https://arteks.eu/Zlaten-Vek/wp-content/uploads/2019/11/Transporten-analiz.pdf