Метрото е най-проверяваният инфраструктурен обект. Не веднъж съм казвал, че нашето метро е над средноевропейското. Това обяви инж. Стоян Братоев, изпълнителен директор на Метрополитен.

"Без да се увличаме в лукс, но с едни добри архитектурни решения", посочи Братоев.

Той обясни какво още се очаква. От участието му в БНТ стана ясно, че третият лъч на метрото пък не се е забавило.

Строителството е завършено, но има довършителни тестове. Първите две метростанции са завършени.

Другите завършват сега от първия етап, а догодина ще завърши етапът от "Красно село". Трябва да се направят тестове на автоматиката.

 "За съжаление броят на колите в София расте с всеки ден. Метрото обаче облекчава трафикът. Ефектът е транспортен. Влаковете се движат с постоянна скорост и графикът е до секунди.

Средната скорост на предвиждане е с до 80 км/ч. Няколко пъти по-бързо отколкото с кола. Софиянци икономисват часове от това, че ползват метро. Другото е екологическата ефективност", категоричен беше инж. Братоев.