Софиянци масово се саморазправят със скобите, поставени на неправилно паркираните им коли. Има дни с по 4-5 счупени съоръжения само в смяната на един екип, съобщи Румен Добрев, ръководител на екипите за принудително преместване на автомобилите в Центъра на градска мобилност. Шофьорите вандали си мислят, че с разбиването на скобата ще отърват глобата и акта за неправилно паркиране.
&ldquo;Повечето от тях са афектирани и забравят, че номерата им са записани от нашите служители&rdquo;, обяснява Добрев пред в-к &ldquo;Монитор&rdquo;. Водачите, които сами свалят скобите от колите си, освен сумата от 30 лв. за разкопчаване, отнасят глоба в размер от 50 до 300 лв.<br /> <br /> Един от начините за сваляне на скобата е изпускането на гумата, при което устройството пада само. &ldquo;Преди седмица имахме един такъв изобретателен гражданин, когото хванахме в момента, в които си слагаше резервната гума&rdquo;, казва Добрев.<br /> <br /> Други пък пъхат клечки или лепило в ключалките. Това обикновено правят, когато са афектирани от наложеното им наказание. &ldquo;Допреди години това означаваше да счупят катинара, защо той се повреждаше. Но сега имаме специални, по-здрави ключалки&rdquo;, обяснява Добрев. Това затруднява служителите, защото трябва да махат клечка по клечка.<br /> <br /> Друг начин за отмъщение на вбесените шофьори е рязане на скоба. &ldquo;Преди месеци един извади от багажника на джипа си флекс. Обясни най-спокойно, че си го купил чак от Дубай, и разразя скобата за кеф. Плати си глобата извини се и си тръгна&rdquo;, обясни Добрев. Понякога шофьорите заплашвали катаджии и общинари с уволнение или направо си късали акта пред очите им. Не били малко и случаите на насилие върху служителите. <br /> <br /> Преди месец агресивен шофьор минал през краката на контрольорка. Друг служител пък отнесъл удар с гаечен ключ по главата. Поне веднъж в месеца изнервени шофьори чупят бариерата на някой от наказателните паркинги в София. Служителите помнят дори случай на стресиран бизнесмен, който, преминавайки през спусната преграда, счупил предното стъкло на колата, но избягал. Час по-късно, когато бил хванат пред офиса си, се извинил и обяснил, че в колата имал много важни документи.<br /> <br /> 77-годишна дама, пък застанала на входа на наказателния паркинг и два часа не искала да си премести колата. Изнервени, хората започнали да блъскат по стъклата, но бабата стоически не помръднала возилото. Накрая дошъл синът й и платил глобата, извинил се и обяснил, че майка му си е проклета по рождение.<br /> <br /> От началото на 2012 г. до септември в столицата с паяк са вдигнати над 30 200 автомобила. &ldquo;Полицаят посочва коя кола да бъде вдигната. Преди самото репатриране обаче нашият служител прави минимум 4 снимки на автомобила нарушител&rdquo;, казва Добрев. Ако по колата има някакви наранявания, те се заснемат допълнително в близък план, защото често шофьорите опитвали да излъжат, че паякът е виновен за чукнатия им калник.<br /> <br /> Не били малко и случаите, в които автомобилът се закача на паяка и в последния момент шофьорът се шмугвал в нея и давал назад. &bdquo;Един се метна от 1,5 метра и си потроши цялата кола&rdquo;, обясниха служители на репатрациите. 99 от всеки 100 шофьори-нарушители пишат възражения в акта си, че не са спрели неправилно. Като видят снимките, обаче, те спират да протестират. <br /> &nbsp;