Няма желаещи за концесията на спирките на градския транспорт в София. Това каза зам.-кметът по транспорт в Столичната община Кристиян Кръстев пред БГНЕС.

Кандидатите се интересуват само от натоварените места като хотел "Плиска", НДК. Те имат интерес в рекламата или дребната търговия. Тях не ги интересува останалата част от града, обясни зам.-кметът.

За него е важно навесите на всички спирки, според натовареността и пътникопотока в града, да са еднакви и затова е необходимо да се разработи унифициран модел за ра-зличните типове.

Въпреки подготвената процедура за отдаването на спирките на концесия за срок от 15 години, тя не е обявена. През 2019 г. кметът Йорданка Фандъкова настоя спирките да се поддържат от общината, а не от частен оператор. След това отговорността за поддържане на спирките бе прехвърлена на Кръстев

Има вариант и Центърът за градска мобилност да се занимава със спирките. Тук обаче опираме до маркетинг и използване на рекламните площи.

Зам.-председателя тна комисията по транспорт и пътна безопасност в Столичния общински съвет Зафир Зарков смята, че липсата на интерес към концесия на спирките е заради коронакризата и намаленият пътникопоток в градския транспорт, който до края на тази година не се очаква да достигне нивата на същия период от 2019 г.

Целта на тази концесия е чрез публично-частно партньорство почти изцяло да бъдат подменени всички спирконавеси.

По думите на Зарков, за да бъде привлекателна концесията тя е разделена на 4 лота, които са от центъра до крайните квартали, за да се търси баланс, но не се изключва и вариантът спирките да се поддържат общината, за което настояваше кметът Фандъкова и подчерта, че това са двата подхода и времето ще покаже по кой от тях ще се работи.

Зарков увери, че през септември общинските съветници отново ще работят по темата. Той коментира още, че ако има добри идеи, които да се заложат в процедурата, е готов да ги чуе и те да бъдат обсъдени с комисията.

През септември ще бъде гледана нова икономическа рамка на целия градски транспорт, тъй като той е на сериозна загуба, поради намаления пътникопоток и липсата на възможности водачите да продават билети.

Около 20 млн. лв. е на загуба транспортът за месеците март, април и май, посочи Зарков.