Живеещите по настоящ адрес в центъра на София също имат право на преференциално паркиране пред домовете си, пише "Стандарт", позовавайки се на постановление на Административния съд в София. В момента винетки за 100 лева на година в зелената зона и 150 лева в синята могат да купуват само хората с постоянен адрес в центъра на столицата. Това е адресът, изписан на личната им карта.
Съдът обаче обяви за нищожна тази разпоредба в наредбата за организация на движението в столицата, защото ощетява част от гражданите, които действително живеят в платените зони за паркиране. Наредбата бе атакувана от областния управител на София Росен Малинов. <br /> <br /> Съдът е оспорил също така вдигането с паяци и поставянето на скоби на неправилно паркирани автомобили от Центъра за градска мобилност. Според магистратите търговското дружество няма право на това, както и да събира глоби. Според Закона за движение по пътищата стопанисването на пътната инфраструктура трябва да се извършва единствено от общински предприятия.<br /> &quot;Ще обжалваме решението пред ВАС&quot;, посочиха общински съветници от ГЕРБ. До произнасянето на последната инстанция обаче паяците и скобите остават. <br /> <br /> Според общинския съветник от ГЕРБ Зафир Зарков съдебното решение няма правни последици и поради причината, че засяга наредба, която изобщо не е влизала в сила. &quot;Ние работим по старата наредба от 2012 г., която е съдебно стабилна&quot;, обясни Зарков. В нея обаче атакуваните текстове са същите. &quot;Затова ще започнем консултации за евентуални корекции&quot;, посочи Зарков. <br /> <br /> Столична община ще направи анализ как ще се отрази на паркирането в центъра на София включването и на хората с настоящ адрес, сред които са и наемателите. &quot;Столичаните, които са купили годишни винетки, да са спокойни, за тях няма да има промяна&quot;, коментираха общинари. Общинският съвет ще умува също дали да преобразува търговското дружество &quot;Център за градска мобилност&quot; в общинско предприятие. От месец обаче промяна в Закона за обществените поръчки позволява на държавата и общините да възлагат без конкурс дейности на търговски дружества, в които имат 100% собственост. &quot;Ще настояваме обаче средствата, които Центърът за градска мобилност /ЦМГ/ събира от платено паркиране и от глоби, да отиват по специална сметка и да се разходват само за поддържане на инфраструктурата&quot;, посочи Милка Христова от БСП.<br />