Известният столичен адвокат Марин Марковски посъветва жителите на София да потърсят своите права като потребители. ​​​​​​Той потвърди, че съгласно Общите условия за продажба на топлинна енергия за битови нужди от “Топлофикация София” EАД на клиенти в град София, дружеството дължи неустойка, ако е оставила свой абонат без топла вода и парно за повече от 48 часа по вина на топлофикационното дружество.
Тази финансова неустойка следва да бъде в размер на стойността на недоставената услуга - т.е. недоставената топлоенергия и неподгрята топла вода за периода на закъснението, но за да се получи реално тази неустойка съответният ощетен клиент трябва да подаде жалба до комуналния оператор - не подаде ли такава жалба, операторът не му начислява компенсация по служебен път, съобщава topnovini.bg.

Адвокат Марин Марковски обаче обърна внимание и на друг важен момент в тези договори между нас - потребителите, и „Топлофикация София“, а именно, че „дружеството, според Общите условия, може да дължи финансова компенсация за ощетени клиенти, ако те успеят да докажат по съдебен път претърпяна от тях вреда, което може да струва доста нерви и пари на един клиент на дружеството, защото клиентите трябва да заведат дело в Софийски районен съд за нарушение на правата им на клиенти по членове от 45 до 54 от Закона за задълженията и договорите.

"Това е възможен вариант (опция) за клиенти, които искат да осъдят дружеството с мотива, че са претърпели имуществени и неимуществени вреди вследствие на недоставена от търговеца услуга – например, разболели са се сериозно от настъпилия в жилищата им студ в дните без парно и топла вода, и искат „Топлофикация“ да ги компенсира не само, като им приспадне от сметката сумите за 4 или 5 дни без парно, но и ги компенсира за нарушение на договор между търговец и клиент по смисъла на Закона за задълженията и договорите“, допълни адвокат Марин Марковски.

По повод проблемите на клиенти с „Топлофикация София“ в последните дни, днес председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов припомни пред журналисти в София, че „ако гражданите имат съмнение относно коректността на месечните си сметки за парно или ток, следва да подадат жалба до доставчика, като до произнасянето му не са длъжни да заплащат фактурата, както и не следва да им бъде спирана услугата“.

По-рано днес пък се появи информация, че "Топлофикация - София" финтира абонатите си, за да не им плати неустойка затова, че ги остави 4 дни на студено заради масивна авария.