Алкохолният туризъм се вихри с пълна сила не само в Слънчев бряг, но и на пъпа на София. Англичани, финландци и германци с иначе всяващ доверие вид обикалят всеки ден бистрата на най-оживената ни търговска улица - „Витошка” и обръщат чашките, преди да тръгнат на тур по нощните барове. Живеещите в кооперациите на известния столичния булевард пък направо са пропищели от шума, който вдигат развеселените от градусите летовници. Обикновено на групи от по 4-5 души чужденците сядат на масата и започват да поръчват като невидели твърд алкохол с бира за разредител по няколко пъти, пише Lupa.bg.

Алкохолният туризъм превзе и София 

Компания от петима господа на средна възраст, на вид добре възпитани европейци, се наливаше като за последно и сервитьорката едва смогваше да изпълни поръчките им, която не включваше никакво мезе. На третото питие, господата се разпищолиха тотално, не спряха да крещят и да си подхвърлят шеги, без да се съобразяват с останалите клиенти в заведението.

Накрая развеселените платиха сметката, явно без да дават бакшиш, ако се съди по недоволната физиономия на обслужващата ги сервитьорка и излязоха от бистрото, залитайки.

„Подобни гледки са почти ежедневие. Повечето чужденци идват тук заради евтиния за тях алкохол. Поръчват като невидели, крещят и се държат като отвързани”, сподели млад сервитьор, отвратен от поведението на пришълците.

Факт е, че много от чуждите туристи у нас забравят европейските си претенции, щом стъпят в България. В градския транспорт разговарят помежду си на висок тон, държат се лошо по заведенията, често и подвикват обиди на персонала. Естествено всичко това, след като порядъчно са се налели с алкохол, сякаш са били с години на сух режим, гневят се граждани, станали свидетели на грозните гледки.

В същото време експертите в бранша зоват за културен туризъм, докато явната истина е, че у нас продължават да идват безработни, социално слаби и хора от гетата на Европа, за да си поживеят на воля без правила, без задръжки и да се наливат до козирката със супер евтиния за тях алкохол, за който трябва да платят стотици евро, ако са си у дома.